Prihlásiť sa Prihlásiť sa | Registrácia Nová registrácia
Rescue Online | Sereď Online | Reportér 24

Reportér 24
Begam Trnava
Označenie inzercie

ISSN 1338-032X   Dnes je 16. 11. 2018, meniny oslavuje: , zajtra
RSS Export článkov
Top panel
Vrazda novinára a jeho priatelky nesmie zostat zabudnuta
Označenie inzercie
Expedicia  Za polárny kruh 2016
Označenie inzercie
Kazachstan Astana 2017
Označenie inzercie
Vysivanie na textil
Označenie inzercie
RubrikyRubriky
INFOSLOBODA Transparentnosť v samospráve
Označenie inzercie
Na zamyslenie...
Označenie inzercie
Označenie inzercie

3 dôvody prečo nepredbiehať sypače v zime

159

NDS |MM|  Zimné obdobie je čas, kedy na diaľniciach a rýchlostných cestách v plnej pohotovosti zasahujú veľké stroje. Tieto majú zdvojenú funkciu odhŕňania snehu - pluhovanie v prednej časti a v jeho zadnej časti zároveň posýpajú cesty. Ak majú svoju prácu vykonávať dôkladne, je dôležité, aby sa dodržiavali jednoduché pravidlá a aby im motoristi nesťažovali prácu. Znamená to nielen znemožnenie ich práce, ale tým pádom horšie cesty. Každý zodpovedný vodič by mal preto poznať zimný režim na diaľniciach.

Sypače môžu pracovať samostatne, alebo v tandeme (dve alebo tri vozidlá podľa počtu pruhov na diaľnici). Jazdia za sebou vo vzdialenosti 50 až 100 metrov každé v samostatnom pruhu. Takouto jazdou ošetrujeme celú šírku diaľnice. Pre dôkladné očistenie sa sypače pohybujú rýchlosťou 40 až 50 km/h. Je pochopiteľné, že jazdiť za nimi takouto rýchlosťou je nudné, ale bezpečnosť v tomto prípade víťazí nad rýchlosťou.

 

Ak pluhujeme vozovku, nemali by ste predchádzať sypače z troch dôvodov: 
- môžete dostať šmyk na bočnej vrstve odpluhovaného snehu, 
- vaše auto môže poškodiť posypový materiál zo sypača, 
- dostanete sa na zatiaľ neošetrenú vozovku

 

Ak sypač jazdí sám a odhŕňa len jeden pruh diaľnice, pomôckou vám bude svetelná signalizácia, ktorú majú sypače na svojej zadnej časti. 
Svetelná signalizácia má tieto dva symboly:

 

ŠÍPKA – ukazuje, že predbiehanie sypača je možné v smere šípky

 

 

KRÍŽ – znamená, že je zakázané predchádzať pluhujúci sypač

 

 

Ak na cestách vidíte sypač so zdvihnutou radlicou, nebuďte prekvapení. Takto sa naše vozidlá presúvajú medzi jednotlivými okruhmi alebo sa ponáhľajú na úsek so zhoršeným stavom počasia. Sypače sa vtedy presúvajú rýchlejšie a môžete ich bez problémov predbiehať.


Komentáre k článku:

Komentovať môžu:
registrovaní menom
›REGISTROVANÍ NICKOM‹
všetci

Pre pridávanie komentárov k článkom sa prihláste. Ak nemáte prihlasovacie meno a heslo, zaregistrujte sa tu.

Begam Trnava
Označenie inzercie
Usporne vykurovanie
Označenie inzercie
ATELIER MAJKO
Označenie inzercie
naEXpediciu.sk - cestovetelsky portal
Označenie inzercie
Optik MORVAY
Označenie inzercie
Bezpecne mesto
Označenie inzercie
TransSibírska magistrála - Cestovateľská relácia
Označenie inzercie
Kniha Nezna revolucia Mytny
Označenie inzercie
Zlate pastilky
Označenie inzercie
Hrady a zamky
Označenie inzercie
Ericsoft
Označenie inzercie
Zdravotnicke pomocky Nitra
Označenie inzercie
Cestovanie 1 B
Označenie inzercie
ATELIER MAJKO
Označenie inzercie
Vyhľadávanie
naEXpediciu.sk - cestovetelsky portal
Označenie inzercie
Optik MORVAY
Označenie inzercie
Posledné komentáre

Bezpecne mesto
Označenie inzercie
TransSibírska magistrála - Cestovateľská relácia
Označenie inzercie
Kniha Nezna revolucia Mytny
Označenie inzercie
Zlate pastilky
Označenie inzercie
Hrady a zamky
Označenie inzercie
Ericsoft
Označenie inzercie
Zdravotnicke pomocky Nitra
Označenie inzercie
Cestovanie 1 B
Označenie inzercie
Bottom panel

© reporter24.sk všetky práva vyhradené. Obsah novín je chránený autorským zákonom č. 618/2003 Z.z. a medzinárodným právom.
Prepis , šírenie, či ďalšie kopírovanie tohto obsahu alebo jeho časti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu vydavateľa alebo autora článku zakázané.
Design: © Mgr. Matej Fraňo Logo a názov novín: © Miloš Majko
Noviny sú aktualizované priebežne.
Články uverejnené na reporter24.sk neprechádzajú jazykovou korektúrou.
Redakcia a vydavateľ novín nezodpovedá za obsah autorov jednotlivých príspevkov. Redakcia a vydavateľ nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov a príspevky v diskusiách uverejnených v novinách.

Webdesign