Prihlásiť sa Prihlásiť sa | Registrácia Nová registrácia
Rescue Online | Sereď Online | Reportér 24

Reportér 24
Begam Trnava
Označenie inzercie

ISSN 1338-032X   Dnes je 17. 11. 2018, meniny oslavuje: , zajtra
RSS Export článkov
Top panel
Vrazda novinára a jeho priatelky nesmie zostat zabudnuta
Označenie inzercie
Expedicia  Za polárny kruh 2016
Označenie inzercie
Kazachstan Astana 2017
Označenie inzercie
Vysivanie na textil
Označenie inzercie
RubrikyRubriky
INFOSLOBODA Transparentnosť v samospráve
Označenie inzercie
Na zamyslenie...
Označenie inzercie
Označenie inzercie

Dopravné nehody motocyklistov

159

KR PZ Prešov |MM|  Nezriedka končí stret motocykla s motorovým vozidlom alebo pevnou prekážkou smrťou motocyklistu. Na cestách Prešovského kraja došlo len včera (25.6.2017) k dopravným nehodám motocyklistov, našťastie ani jedna z nich nemala tragické následky.

Pri obci Červenica, okr. Sabinov, krátko pred 12:00 h vodička osobného auta vychádzajúca od benzínového čerpadla vošla do jazdnej dráhy motocykla Yamaha, ktorý išiel  po hlavnej ceste v smere od Sabinova na Lipany a došlo k zrážke.

K druhej nehode došlo o pár hodín neskôr medzi Slovenskou Vsou a Spišskou Belou, okr. Kežmarok. Na priamom úseku cesty vodič motocykla Honda neprispôsobil rýchlosť jazdy a nedodržal správne predchádzanie  a zboku narazil do osobného auta, ktoré v tom čase predchádzalo pred ním idúce auto. Vodič motocykla po náraze zišiel z cesty na trávnatý porast, kde sa s motocyklom prevrátil.

Len o pár minút neskôr sa v Spišskom Podhradí, okr. Levoča zrazilo osobné auto s motocyklom. Na jednej z miestnych križovatiek odbočoval vodič osobného auta vľavo, pričom nedal prednosť oproti idúcemu motocyklu Suzuki a došlo k zrážke.

            Jazda na motocykli má úplne iné parametre ako jazda napr. osobnými motorovými vozidlami.Kým automobil je vybavený vysokou pasívnou bezpečnosťou (airbagy, pásy, deformačné zóny), motocykel nemá takmer žiadnu pasívnu bezpečnosť (v súčasnosti aj tu dochádza k prudkému vývoju a zlepšeniu podmienok (airbagové vesty, airbagy skryté nad nádržou motocykla, chrbticový chrániče, prilby, ochranný odev a podobne).

Ďalším faktorom pôsobiacim na nehodovosť motocyklistov je stav vozovky. Motocykel je podstatne citlivejší na povrch komunikácie ale aj spôsob vedenia. Akákoľvek prekvapivá odlišnosť, napríklad nepredvídateľne prudšia zákruta, prekážka za neprehľadným úsekom cesty a podobne, má vysoký vplyv na schopnosť vodiča predvídať a prispôsobovať svoju jazdu .

 

Nie za každú dopravnú nehodu je prirodzene zodpovedný motocyklista. Raz je to vodič auta, inokedy motorkár. Nie je možné „hádzať všetkých do jedného vreca“, tak ako je mnoho zodpovedných a slušných vodičov, vo všetkých kategóriách sa nájdu aj „čierne ovce“.

V prvom rade sa treba v premávke navzájom akceptovať. Často spomínané slová ako ohľaduplnosť, predvídavosť, bezpečná vzdialenosť, sledovanie situácie a sto percentná sústredenosť sa zdajú možno ako „klišé“, ale prináleží im veľká dôležitosť. Stačí sa trošku zamyslieť a ich význam si  premietnuť do praxe. Prvé slová po dopravnej nehode, v prípade, že účastníci prežijú, bývajú často: „nevšimol som si, tlačil sa na mňa zozadu, nestihol som zareagovať, pretože sa všetko zomlelo tak rýchlo“.

 

Pre vodičov automobilov

V prvom rade si treba uvedomiť a počítať s tým, že už pribúdajú na cesty aj jazdci na dvojkolesových mašinách. A tí sa zmestia aj tam, kde autá nie. Keďže odhadnúť rýchlosť motoriek je pre ich menšie rozmery ťažšie, o to dôležitejšie je častejšie sledovanie spätných zrkadiel a situácie okolo auta. Motocyklistov je možné ľahko prehliadnuť. Pri ich predchádzaní treba dodržiavať bezpečný odstup

 

Pre vodičov motocyklov

Motorkári si musia uvedomiť obrovskú zodpovednosť. Síce je pocit voľnosti a eufórie počas jazdy na dvoch kolesách na nezaplatenie, o to bolestivejšie a tragickejšie môžu byť následky pádu.

Je veľmi jednoduché naučiť sa test v autoškole, prečítať si zákon, vyhlášku alebo presný postup čo a ako, keď sa stane to a to...ale v skutočnosti je to všetko úplne inak. Je dôležité, aby vodič motocykla odjazdil určitý počet kilometrov, oboznámil sa so všetkými rizikami a krízovými situáciami, ktoré sú u motocyklov na dennom poriadku a až potom vyrazil na cesty so silnou „mašinou“. Musí zvládnuť jazdu na mokrej vozovke, naučiť sa technike prudkého brzdenia, rýchlych zmien smeru a rýchlosti jazdy, dokonale zvládnuť ovládanie svojho motocykla, jazdu v hustej premávke mesta a zafixovať si do pamäti základné jazdné návyky.

 

Vždy treba jazdiť podľa svojich schopností a zručností, prispôsobiť sa stavu cesty, počasiu i ďalším okolnostiam, ktoré možno predvídať.  Nech môžeme na konci roka konštatovať, že účastníci cestnej premávky majú za sebou veľa kilometrov bez nehôd.

 

 

 

 


Komentáre k článku:

Komentovať môžu:
registrovaní menom
›REGISTROVANÍ NICKOM‹
všetci

Pre pridávanie komentárov k článkom sa prihláste. Ak nemáte prihlasovacie meno a heslo, zaregistrujte sa tu.

Begam Trnava
Označenie inzercie
Usporne vykurovanie
Označenie inzercie
ATELIER MAJKO
Označenie inzercie
naEXpediciu.sk - cestovetelsky portal
Označenie inzercie
Optik MORVAY
Označenie inzercie
Bezpecne mesto
Označenie inzercie
TransSibírska magistrála - Cestovateľská relácia
Označenie inzercie
Kniha Nezna revolucia Mytny
Označenie inzercie
Zlate pastilky
Označenie inzercie
Hrady a zamky
Označenie inzercie
Ericsoft
Označenie inzercie
Zdravotnicke pomocky Nitra
Označenie inzercie
Cestovanie 2 A
Označenie inzercie
ATELIER MAJKO
Označenie inzercie
Vyhľadávanie
naEXpediciu.sk - cestovetelsky portal
Označenie inzercie
Optik MORVAY
Označenie inzercie
Posledné komentáre

Bezpecne mesto
Označenie inzercie
TransSibírska magistrála - Cestovateľská relácia
Označenie inzercie
Kniha Nezna revolucia Mytny
Označenie inzercie
Zlate pastilky
Označenie inzercie
Hrady a zamky
Označenie inzercie
Ericsoft
Označenie inzercie
Zdravotnicke pomocky Nitra
Označenie inzercie
Cestovanie 2 A
Označenie inzercie
Bottom panel

© reporter24.sk všetky práva vyhradené. Obsah novín je chránený autorským zákonom č. 618/2003 Z.z. a medzinárodným právom.
Prepis , šírenie, či ďalšie kopírovanie tohto obsahu alebo jeho časti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu vydavateľa alebo autora článku zakázané.
Design: © Mgr. Matej Fraňo Logo a názov novín: © Miloš Majko
Noviny sú aktualizované priebežne.
Články uverejnené na reporter24.sk neprechádzajú jazykovou korektúrou.
Redakcia a vydavateľ novín nezodpovedá za obsah autorov jednotlivých príspevkov. Redakcia a vydavateľ nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov a príspevky v diskusiách uverejnených v novinách.

Webdesign