Prihlásiť sa Prihlásiť sa | Registrácia Nová registrácia
Rescue Online | Sereď Online | Reportér 24

Reportér 24
Begam Trnava
Označenie inzercie

ISSN 1338-032X   Dnes je 12. 12. 2018, meniny oslavuje: , zajtra
RSS Export článkov
Top panel
Vrazda novinára a jeho priatelky nesmie zostat zabudnuta
Označenie inzercie
Expedicia  Za polárny kruh 2016
Označenie inzercie
Kazachstan Astana 2017
Označenie inzercie
Vysivanie na textil
Označenie inzercie
RubrikyRubriky
INFOSLOBODA Transparentnosť v samospráve
Označenie inzercie
Na zamyslenie...
Označenie inzercie
Označenie inzercie

Environmentálne šetrnejšie autá od roku 2030

Správy z Európskeho parlamentu |MM|  Poslanci budú v utorok diskutovať a v stredu hlasovať o legislatívnom návrhu, ktorého cieľom je znížiť emisie CO2 nových automobilov a podporiť trh s vozidlami s nulovými a nízkymi emisiami.

Text nariadenia z dielne Výboru EP pre životné prostredie (ENVI) navrhuje 45% cieľ zníženia emisií celoúnijného vozového parku nových automobilov do roku 2030. Európska komisia presadzovala v pôvodnom návrhu cieľ na úrovni 30%, ktorý mal byť dosiahnutý do roku 2020. Poslanci tiež navrhujú predbežný 20% cieľ znižovania emisií do roku 2025. Predložená právna úprava obsahuje podobné ciele aj pre ľahké úžitkové vozidlá.

Výrobcovia automobilov by tiež mali zabezpečiť, aby ich vozidlá s nulovými a nízkymi emisiami, teda tie, ktoré emitujú menej ako 50g CO2 na kilometer, dosiahli do roku 2030 aspoň 40% trhový podiel na celkovom predaji nových automobilov.

Súvislosti

Doprava je jediné významné odvetvie v EÚ, v rámci ktorého sa emisie skleníkových plynov stále zvyšujú. Dekarbonizácia celého dopravného sektora sa musí urýchliť, pokiaľ má EÚ naplniť svoje záväzky z konferencie COP21 z roku 2015 a dosiahnuť nulové emisie do polovice tohto storočia.

Svetový automobilový priemysel prechádza rapídnymi zmenami, a to najmä v oblasti elektrických hnacích sústav. Pokiaľ sa európske automobilky zapoja do tohto procesu neskoro, riskujú stratu pozície svetových lídrov, konštatujú poslanci.


Komentáre k článku:

Komentovať môžu:
registrovaní menom
›REGISTROVANÍ NICKOM‹
všetci

Pre pridávanie komentárov k článkom sa prihláste. Ak nemáte prihlasovacie meno a heslo, zaregistrujte sa tu.

Begam Trnava
Označenie inzercie
Usporne vykurovanie
Označenie inzercie
ATELIER MAJKO
Označenie inzercie
naEXpediciu.sk - cestovetelsky portal
Označenie inzercie
Optik MORVAY
Označenie inzercie
Bezpecne mesto
Označenie inzercie
TransSibírska magistrála - Cestovateľská relácia
Označenie inzercie
Kniha Nezna revolucia Mytny
Označenie inzercie
Zlate pastilky
Označenie inzercie
Hrady a zamky
Označenie inzercie
Ericsoft
Označenie inzercie
Zdravotnicke pomocky Nitra
Označenie inzercie
Cestovanie 1 B
Označenie inzercie
ATELIER MAJKO
Označenie inzercie
Vyhľadávanie
naEXpediciu.sk - cestovetelsky portal
Označenie inzercie
Optik MORVAY
Označenie inzercie
Posledné komentáre

Bezpecne mesto
Označenie inzercie
TransSibírska magistrála - Cestovateľská relácia
Označenie inzercie
Kniha Nezna revolucia Mytny
Označenie inzercie
Zlate pastilky
Označenie inzercie
Hrady a zamky
Označenie inzercie
Ericsoft
Označenie inzercie
Zdravotnicke pomocky Nitra
Označenie inzercie
Cestovanie 1 B
Označenie inzercie
Bottom panel

© reporter24.sk všetky práva vyhradené. Obsah novín je chránený autorským zákonom č. 618/2003 Z.z. a medzinárodným právom.
Prepis , šírenie, či ďalšie kopírovanie tohto obsahu alebo jeho časti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu vydavateľa alebo autora článku zakázané.
Design: © Mgr. Matej Fraňo Logo a názov novín: © Miloš Majko
Noviny sú aktualizované priebežne.
Články uverejnené na reporter24.sk neprechádzajú jazykovou korektúrou.
Redakcia a vydavateľ novín nezodpovedá za obsah autorov jednotlivých príspevkov. Redakcia a vydavateľ nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov a príspevky v diskusiách uverejnených v novinách.

Webdesign