Prihlásiť sa Prihlásiť sa | Registrácia Nová registrácia
Rescue Online | Sereď Online | Reportér 24

Reportér 24
Begam Trnava
Označenie inzercie

ISSN 1338-032X   Dnes je 17. 8. 2018, meniny oslavuje: , zajtra
RSS Export článkov
Top panel
Vrazda novinára a jeho priatelky nesmie zostat zabudnuta
Označenie inzercie
Expedicia  Za polárny kruh 2016
Označenie inzercie
Kazachstan Astana 2017
Označenie inzercie
Vysivanie na textil
Označenie inzercie
RubrikyRubriky
INFOSLOBODA Transparentnosť v samospráve
Označenie inzercie
Na zamyslenie...
Označenie inzercie
Označenie inzercie

Gruzínsko

redakcia SOL01. 10. 2016 19:56:31Cestovanie
200

O Gruzínsku, krajine od nás vzdialenej viac ako 3000 km má, myslím že väčšina obyvateľov Slovenska, len málo informácií a dosť nejasné predstavy. Až do času, kedy som tam zašiel, som medzi takých patril aj ja. Istou inšpiráciou boli pre mňa asi dve hodiny strávené niekedy na konci zimy t.r. v „majko design studio“ s cestovateľmi, ktorí si za cieľ cesty dali cestovanie do tejto oblasti. Tak som sa tam spolu s mojim priateľom a spolužiakom vybral systémom „na vlastnú päsť“ v máji t.r. A potom ešte raz, v septembri. Vždy len na 5 – 6 dní. Inšpirácia je jedna vec a potrebné info o krajine, hlavne kam presne ísť keď chcem vidieť čo ma zaujíma, je vec druhá. Po osobných skúsenostiach z mája to už bolo tento krát jednoduchšie. Už pri prvej ceste sme hneď na letisku natrafili na človeka, ktorý nás povodil a povozil po miestach, ktoré by nám bez jeho služby zostali zahalené.

  Niečo o samotnej krajine:

Ivan Sklenár |  Gruzínsko je zatiaľ pre väčšinu turistov z Európy ešte stále málo známa krajina. Žije v nej necelých 4 mil. obyvateľov na území asi 1,4 x väčšom ako Slovensko. Je to bývalá post sovietska republika „veľkého“ ZSSR. Pomerne dlhá prítomnosť ruskej vojenskej čižmy siaha od 19. storočia až po r. 1991 kedy sa  Gruzínci úplne osamostatnili a začali existovať ako Gruzínska republika. Vplyv Ruska na túto krajinu zanechal dosť silné stopy najmä v architektúre a technickom prevedení všetkého, s čím prídete do styku.  

   Rozlohou početné horské masívy Veľkého Kaukazu na severe a Malého Kaukazu na juhu vytvárajú podmienky pre množstvo zelene a končiare stále bielych vrchov. Topiace sa ľadovce napájajú početné rieky. Jednu z nich prehradili 128 m vysokým priehradným múrom. Vznikla tak vodná nádrž dlhá asi 30 km s objemom asi 3 km3 vody !!  A sú to práve prírodné krásy, ktoré priťahujú neustále zväčšujúci sa počet turistov. Ako som sa dozvedel, sú to poväčšine turisti z krajín bývalého Sovietskeho bloku. Pre Stredoeurópana ťažko zrozumiteľnú gruzínčinu  možno na dorozumievanie nahradiť ruštinou, ktorú ovláda ešte stále značná časť obyvateľov. Ale to v prevažnej miere platí o ľuďoch od veku 45 r. a starších. Napokon na vychutnanie krásy tamojšej prírody netreba veľa slov a zatiaľ to platí aj o peniazoch... Po krajine sa dá cestovať pomerne lacno tzv. maršrutkami, čo sú mikrobusy pre 7 až 9 cestujúcich. Ale znesiteľné až dobré je to, aj keď si najmete taxi na niekoľko dní. Ak ste aspoň traja, tak na denné vozenie vystačíte s 30 – 35 €/os. To hovorím o cestovaní s denným priemerom 200 a viac km. Podobne je to aj s ubytovaním u ktorého dopyt ešte stále nepokrýva ponúkané možnosti. Gruzínsko ponúka veľmi zaujímavé možnosti ako pre letnú, tak aj pre zimnú turistiku. A tiež „pobyt“ v pár desiatok rokov vzdialenej minulosti. Napr. taká oblasť pod Veľkým Kaukazom, Svanetia, kam patrí aj dedina Ushguli s asi 200 obyvateľmi. Je len pár km od hraníc s Ruskom a s príchodom prvého snehu až po jeho roztopenie (čo trvá asi 3 ½ mes.) je úplne odizolovaná od sveta. Aj v letných mesiacoch je tam prístup možný len na štvorkolkách alebo im podobných autách.  Kedysi v TV frčala reklama na syntetické „maslo“ Perla. Ja ten slogan trochu upravím na „Gruzínsko sa oplatí“ vidieť. Ostatné nech prezradia priložené foto.

  Ako tam cestovať? Sú dve miesta s medzinárodným letiskom. Kutaisi, čo je tretie najväčšie mesto Gruzínska. Je zároveň "vstupnou bránou" pre západnú časť krajiny. Z Budapešti tam lieta nízkonákladová spoločnosť Vizair.  Moja jediná skúsenosť s nimi ma presvedčila, že 1x stačilo. Ak si k letenke na chartrový let, ktorá sa dá kúpiť od 100 do 160,- € prirátate príplatok za rozmermi obmedzenú batožinu, cestu do BUD a späť a prípadné parkovné, ak použijete vlastné auto, zistíte že z Viedne sa tam cez Kijev dostanete max. za rovnaké náklady a to s batožinou do 23 kg a s príručnou batožinou na palube. Tam aj späť sa cestuje v normálnom čase a nie v noci! V gruzínsku je k dispozícii ešte letisko v Tbilisi, čo je destinácia viac vhodná pre návštevu sverovýchodného Kaukazu a východnej časti krajiny. Z Kutaisi je približne rovnako ďaleko na severozápadný Kaukaz (Svanetia) ako aj na juhozápad do Batumi, ktoré je len pár km od Turecka. Jeho nová časť svojou architektúrou výrazne predbieha aj Bratislavu, do ktorej sa u nás investuje výrazne najviac zo všetkých slovenských miest.


Fotogaléria k článku:

200
Autor: Foto: (C) Ivan Sklenár
200
Autor: Foto: (C) Ivan Sklenár
200
Autor: Foto: (C) Ivan Sklenár

Zobraziť všetky fotografie
200
Autor: Foto: (C) Ivan Sklenár
200
Autor: Foto: (C) Ivan Sklenár
200
Autor: Foto: (C) Ivan Sklenár

200
Autor: Foto: (C) Ivan Sklenár
200
Autor: Foto: (C) Ivan Sklenár
200
Autor: Foto: (C) Ivan Sklenár

200
Autor: Foto: (C) Ivan Sklenár
200
Autor: Foto: (C) Ivan Sklenár
200
Autor: Foto: (C) Ivan Sklenár

200
Autor: Foto: (C) Ivan Sklenár
200
Autor: Foto: (C) Ivan Sklenár
200
Autor: Foto: (C) Ivan Sklenár

200
Autor: Foto: (C) Ivan Sklenár
200
Autor: Foto: (C) Ivan Sklenár
200
Autor: Foto: (C) Ivan Sklenár

200
Autor: Foto: (C) Ivan Sklenár
200
Autor: Foto: (C) Ivan Sklenár
200
Autor: Foto: (C) Ivan Sklenár

200
Autor: Foto: (C) Ivan Sklenár
200
Autor: Foto: (C) Ivan Sklenár
200
Autor: Foto: (C) Ivan Sklenár

200
Autor: Foto: (C) Ivan Sklenár
200
Autor: Foto: (C) Ivan Sklenár
200
Autor: Foto: (C) Ivan Sklenár

200
Autor: Foto: (C) Ivan Sklenár
200
Autor: Foto: (C) Ivan Sklenár
200
Autor: Foto: (C) Ivan Sklenár

200
Autor: Foto: (C) Ivan Sklenár
200
Autor: Foto: (C) Ivan Sklenár
200
Autor: Foto: (C) Ivan Sklenár

200
Autor: Foto: (C) Ivan Sklenár
200
Autor: Foto: (C) Ivan Sklenár
200
Autor: Foto: (C) Ivan Sklenár

200
Autor: Foto: (C) Ivan Sklenár
200
Autor: Foto: (C) Ivan Sklenár
200
Autor: Foto: (C) Ivan Sklenár

200
Autor: Foto: (C) Ivan Sklenár
200
Autor: Foto: (C) Ivan Sklenár
200
Autor: Foto: (C) Ivan Sklenár

200
Autor: Foto: (C) Ivan Sklenár
200
Autor: Foto: (C) Ivan Sklenár
200
Autor: Foto: (C) Ivan Sklenár

200
Autor: Foto: (C) Ivan Sklenár
200
Autor: Foto: (C) Ivan Sklenár
200
Autor: Foto: (C) Ivan Sklenár

200
Autor: Foto: (C) Ivan Sklenár
200
Autor: Foto: (C) Ivan Sklenár
200
Autor: Foto: (C) Ivan Sklenár


Skryť všetky fotografie

Komentáre k článku:

Komentovať môžu:
registrovaní menom
›REGISTROVANÍ NICKOM‹
všetci
anonym | 08-12-2017 22:40:15
anonym | 14-10-2017 06:01:18
anonym | 21-09-2017 02:37:31
anonym | 13-09-2017 23:05:24
anonym | 01-09-2017 02:25:17
anonym | 22-06-2017 04:25:20
anonym | 08-06-2017 21:05:44
anonym | 21-05-2017 04:42:17
anonym | 26-04-2017 12:46:10
anonym | 23-04-2017 16:29:33
Hello!
buy cialis ,
anonym | 05-04-2017 01:13:44
anonym | 04-04-2017 22:09:27
anonym | 04-04-2017 10:46:26
anonym | 03-04-2017 14:30:21
anonym | 01-04-2017 04:41:13
anonym | 17-03-2017 14:50:13
anonym | 13-03-2017 17:54:16
anonym | 07-03-2017 03:33:39
anonym | 05-03-2017 22:34:56
anonym | 28-02-2017 08:01:21
anonym | 27-02-2017 09:18:06
anonym | 21-02-2017 02:28:08
anonym | 16-02-2017 14:52:40
anonym | 09-02-2017 09:42:09
anonym | 02-02-2017 20:44:24
anonym | 31-01-2017 04:44:24
anonym | 31-01-2017 00:39:17
anonym | 26-01-2017 08:44:32
anonym | 22-01-2017 12:34:26
anonym | 20-01-2017 15:31:23
anonym | 20-01-2017 14:55:43
anonym | 17-01-2017 11:30:58
anonym | 16-01-2017 09:06:43
anonym | 05-01-2017 02:34:24
anonym | 04-01-2017 15:56:05
anonym | 26-12-2016 12:40:51
anonym | 20-12-2016 20:03:15
anonym | 14-12-2016 17:39:29
anonym | 13-12-2016 21:30:27
anonym | 13-12-2016 10:29:57
anonym | 01-12-2016 22:15:48
anonym | 23-11-2016 21:56:25
anonym | 22-11-2016 07:52:20
anonym | 16-11-2016 01:06:17
anonym | 08-11-2016 13:41:04
anonym | 01-11-2016 21:54:18
anonym | 28-10-2016 15:42:27
anonym | 27-10-2016 21:48:16
anonym | 26-10-2016 12:48:02
anonym | 24-10-2016 19:52:07
anonym | 21-10-2016 22:23:47
anonym | 21-10-2016 02:44:15
anonym | 19-10-2016 13:17:53
anonym | 18-10-2016 19:30:11
anonym | 14-10-2016 22:54:38
anonym | 14-10-2016 04:27:43
anonym | 13-10-2016 17:09:24
anonym | 13-10-2016 15:19:27
anonym | 12-10-2016 17:12:31
anonym | 11-10-2016 21:12:17
anonym | 11-10-2016 00:31:29

Pre pridávanie komentárov k článkom sa prihláste. Ak nemáte prihlasovacie meno a heslo, zaregistrujte sa tu.

Begam Trnava
Označenie inzercie
Usporne vykurovanie
Označenie inzercie
ATELIER MAJKO
Označenie inzercie
naEXpediciu.sk - cestovetelsky portal
Označenie inzercie
Optik MORVAY
Označenie inzercie
Bezpecne mesto
Označenie inzercie
TransSibírska magistrála - Cestovateľská relácia
Označenie inzercie
Kniha Nezna revolucia Mytny
Označenie inzercie
Zlate pastilky
Označenie inzercie
Hrady a zamky
Označenie inzercie
Ericsoft
Označenie inzercie
Zdravotnicke pomocky Nitra
Označenie inzercie
Cestovanie 2 A
Označenie inzercie
ATELIER MAJKO
Označenie inzercie
Vyhľadávanie
naEXpediciu.sk - cestovetelsky portal
Označenie inzercie
Optik MORVAY
Označenie inzercie
Posledné komentáre

Bezpecne mesto
Označenie inzercie
TransSibírska magistrála - Cestovateľská relácia
Označenie inzercie
Kniha Nezna revolucia Mytny
Označenie inzercie
Zlate pastilky
Označenie inzercie
Hrady a zamky
Označenie inzercie
Ericsoft
Označenie inzercie
Zdravotnicke pomocky Nitra
Označenie inzercie
Cestovanie 2 A
Označenie inzercie
Bottom panel

© reporter24.sk všetky práva vyhradené. Obsah novín je chránený autorským zákonom č. 618/2003 Z.z. a medzinárodným právom.
Prepis , šírenie, či ďalšie kopírovanie tohto obsahu alebo jeho časti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu vydavateľa alebo autora článku zakázané.
Design: © Mgr. Matej Fraňo Logo a názov novín: © Miloš Majko
Noviny sú aktualizované priebežne.
Články uverejnené na reporter24.sk neprechádzajú jazykovou korektúrou.
Redakcia a vydavateľ novín nezodpovedá za obsah autorov jednotlivých príspevkov. Redakcia a vydavateľ nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov a príspevky v diskusiách uverejnených v novinách.

Webdesign