Prihlásiť sa Prihlásiť sa | Registrácia Nová registrácia
Rescue Online | Sereď Online | Reportér 24

Reportér 24
Begam Trnava
Označenie inzercie

ISSN 1338-032X   Dnes je 15. 11. 2018, meniny oslavuje: , zajtra
RSS Export článkov
Top panel
Vrazda novinára a jeho priatelky nesmie zostat zabudnuta
Označenie inzercie
Expedicia  Za polárny kruh 2016
Označenie inzercie
Kazachstan Astana 2017
Označenie inzercie
Vysivanie na textil
Označenie inzercie
RubrikyRubriky
INFOSLOBODA Transparentnosť v samospráve
Označenie inzercie
Na zamyslenie...
Označenie inzercie
Označenie inzercie

Konkurencia v autobusovej doprave je nevyhnutná. Ak jej bude bránené, budeme ešte dlho cestovať ako dobytok.

Miloš Majko22. 01. 2015 23:13:55Doprava
200

Od môjho návratu z Brna uplynuli necelé dve hodiny. Na dnešné obchodné rokovanie som sa vybral výnimočne nie autom, ale asi po 20-tich rokoch autobusom. V poslednej dobe sa aj v našich médiách oveľa viac prepiera téma kultúry cestovania a cien za túto službu. Zvykne sa hovoriť - lepšie jeden krát vidieť, ako sto krát počuť.

Ráno som z Bratislavy do Brna cestoval autobusom Student Agency v hodnote cestovného lístka 8 Eur. Autobus a služby na jeho palube presne zodpovedali tomu, čo Radim Jančura prezentoval na tlačovej konferencii v Nitre, ohľadom pravidelnej linky Banská Bystrica - Nitra - Bratislava. t.j. výborný moderný autobus s koženými sedadlami pohodlnejšími ako v bežnej štandardnej triede v leteckej doprave, s monitormi integrovanými priamo v nich, príjemne vykúrený a idúci na čas. Stevardka sa o cestujúcich naozaj starala a to od poskytnutia dennej tlače, cez hygienicky zabalené slúchadlá až po teplé nápoje podávané zdarma. Spiatočnú cestu v podvečerných hodinách som absolvoval autobusom tejto spoločnosti a to rovnako idúcim po trase Budapešť - Gyor - Bratislava - Brno - Praha a späť. Autobus opätovne čistý, príjemne vykúrený s úplne identickým servisom ako počas rannej cesty.

Na bratislavskej autobusovej stanici Mlynské Nivy som prestúpil do autobusu ČSAD Lučenec. Čakajúcich cestujúcich autobus Karosa evidentne neprekvapil a nijako obzvlášť neprotestovali ani po vytrčení sa vodiča z dvier a oznámení, že batožinu si majú zobrať do vnútra autobusu, nakoľko do batožinového priestoru mu tečie voda a batožina by tým pádom bola mokrá. Nebudem popisovať interiér Karosy, kvalitu sedadiel, osvetlenia či odkladacích plôch, to všetko nepochybne väčšina ľudí dôverne pozná. Prekvapil ma však neskutočný zápach nafty, ktorý sa nestratil ani po počas takmer hodinovej jazdy do Serede. Pri vystupovaní som na to upozornil vodiča, ktorý mi úplne kľudne odpovedal, že nafta mu v autobuse smrdí už tri dni a on nevie prečo. Cesta z Bratislavy do Serede stála 3,50 Eur s úplne nulovým servisom na palube, v zasmradenom autobuse, z ktorého mi oblečenie páchne ako automechanikovi ešte teraz. Od smradu ma rozbolela hlava a po vystúpení som už sa čudoval len dvom veciam. Prečo som bol sám kto sa vodičovi na zápach sťažoval a čo na autobusovej stanici v Seredi v zadnej časti autobusu vodič s krhlou dolieval.

Je mi jasné, že pre mnohých denne cestujúcich ľudí nepíšem žiadne novinky. Zároveň mi je jasné aj to, že sú aj u nás spoločnosti, ktoré majú autobusy kvalitné a necestujete v nich za svoje peniaze akoby za trest. Nedá mi však nepovedať, že cestujúci si nemá možnosť vybrať typ autobusu, v ktorom sa za svoje peniaze povezie (záleží to od prepravnej spoločnosti) a ani servis, ktorý mu bude na jeho palube poskytnutý. Po ôsmej hodine večer chce každý byť čo najskôr doma a možno práve preto sa radšej nerozčuľuje a mávne rukou. Bez upozornenia vodiča a prepravnej spoločnosti na nedostatky však veľmi ťažko príde k náprave. Bez reakcie zákazníka sa totiž môže zdať, že je všetko v poriadku a že cestujúci je s kvalitou cestovania spokojný.

Možno by zmeny v kvalite poskytovaných služieb dosiahli volení funkcionári v súčasnosti sa voziaci v luxusných autách financovaných voličmi presedlaním na autobusy kvality, ktorú som mal možnosť vyskúšať dnes večer na linke Bratislava - Sereď ja.

Po dnešnom zážitku chápem obavy niektorých prepravcov z konkurencie, ktorú na slovenský trh prináša RegioJet v podobe žltých autobusov a služieb v nich poskytovaných.


Fotogaléria k článku:

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

Zobraziť všetky fotografie
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko

Skryť všetky fotografie

Komentáre k článku:

Komentovať môžu:
registrovaní menom
›REGISTROVANÍ NICKOM‹
všetci

Pre pridávanie komentárov k článkom sa prihláste. Ak nemáte prihlasovacie meno a heslo, zaregistrujte sa tu.

Begam Trnava
Označenie inzercie
Usporne vykurovanie
Označenie inzercie
ATELIER MAJKO
Označenie inzercie
naEXpediciu.sk - cestovetelsky portal
Označenie inzercie
Optik MORVAY
Označenie inzercie
Bezpecne mesto
Označenie inzercie
TransSibírska magistrála - Cestovateľská relácia
Označenie inzercie
Kniha Nezna revolucia Mytny
Označenie inzercie
Zlate pastilky
Označenie inzercie
Hrady a zamky
Označenie inzercie
Ericsoft
Označenie inzercie
Zdravotnicke pomocky Nitra
Označenie inzercie
Cestovanie 1 B
Označenie inzercie
ATELIER MAJKO
Označenie inzercie
Vyhľadávanie
naEXpediciu.sk - cestovetelsky portal
Označenie inzercie
Optik MORVAY
Označenie inzercie
Posledné komentáre

Bezpecne mesto
Označenie inzercie
TransSibírska magistrála - Cestovateľská relácia
Označenie inzercie
Kniha Nezna revolucia Mytny
Označenie inzercie
Zlate pastilky
Označenie inzercie
Hrady a zamky
Označenie inzercie
Ericsoft
Označenie inzercie
Zdravotnicke pomocky Nitra
Označenie inzercie
Cestovanie 1 B
Označenie inzercie
Bottom panel

© reporter24.sk všetky práva vyhradené. Obsah novín je chránený autorským zákonom č. 618/2003 Z.z. a medzinárodným právom.
Prepis , šírenie, či ďalšie kopírovanie tohto obsahu alebo jeho časti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu vydavateľa alebo autora článku zakázané.
Design: © Mgr. Matej Fraňo Logo a názov novín: © Miloš Majko
Noviny sú aktualizované priebežne.
Články uverejnené na reporter24.sk neprechádzajú jazykovou korektúrou.
Redakcia a vydavateľ novín nezodpovedá za obsah autorov jednotlivých príspevkov. Redakcia a vydavateľ nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov a príspevky v diskusiách uverejnených v novinách.

Webdesign