Prihlásiť sa Prihlásiť sa | Registrácia Nová registrácia
Rescue Online | Sereď Online | Reportér 24

Reportér 24
Begam Trnava
Označenie inzercie

ISSN 1338-032X   Dnes je 18. 11. 2018, meniny oslavuje: , zajtra
RSS Export článkov
Top panel
Vrazda novinára a jeho priatelky nesmie zostat zabudnuta
Označenie inzercie
Expedicia  Za polárny kruh 2016
Označenie inzercie
Kazachstan Astana 2017
Označenie inzercie
Vysivanie na textil
Označenie inzercie
RubrikyRubriky
INFOSLOBODA Transparentnosť v samospráve
Označenie inzercie
Na zamyslenie...
Označenie inzercie
Označenie inzercie

Nový železničný most cez Trenčín

ŽSR |MM|  V rámci modernizácie železničnej trate Nové Mesto nad Váhom – Púchov, jej III. etapy v úseku Zlatove – Trenčianska Teplá, bolo v súvislosti s novým vedením trate nutné v zmysle schválenej projektovej dokumentácie vybudovať nový železničný most cez rieku Váh. Zhotoviteľom stavby je ,,Združenie pod Brezinou“ pod záštitou vedúceho člena TSS GRADE a.s  a členov združenia BÖGLa KRÝSL, k.sa KONSTRUKTOR INŽENJERING, d.d.Takýto most je v podmienkach Slovenska jedinečný z viacerých pohľadov.

Po moste s dĺžkou 343 metrovprebieha betónová pevná jazdná dráha systému RHEDA 2000. Vlaky po ňom môžu jazdiť rýchlosťou do 140 km/hod. Celková hmotnosť mosta aj s pevnou jazdnou dráhou predstavuje 54 834 ton.

Z dôvodu umiestnenia mosta v blízkosti centra mesta boli kladené zvýšené požiadavky na jeho estetické stvárnenie a realizáciu detailov mostného vybavenia – netradičné oblúkové brány ako nosiče trakčného vedenia a k tomu tvarovo prispôsobené protihlukové steny. Nový most nahrádza pôvodný železničný oceľový priehradový most, ktorý sa nachádza cca o 110 m nižšie po toku rieky. Navrhnutá nosná konštrukcia mosta z predpätého betónu bola uprednostnená pred oceľovým mostom z dôvodu nižších nákladov na údržbu mosta, možnosti lepšieho architektonického stvárnenia konštrukcie a možnosti bezproblémovej realizácie mosta metódou letmej betonáže. Traťje na obidvoch brehoch vedená na násypoch tak, aby nosná konštrukcia mosta bola vedená nad protipovodňovými hrádzami.

Ako prevencia proti hluku slúži odpruženie pevnej jazdnej dráhy od nosnej konštrukcie, zdrsnenie betónového povrchu pevnej jazdnej dráhy a umiestnenie tlmiacich líšt pod koľajnice. Po celej dĺžke mosta je na jeho vonkajších stranách umiestnená protihluková stena, ktorej nosné stĺpy sú  kotvené do pozdĺžnej rímsovej časti mosta. Protihluková stena pozostáva z priehľadnej polykarbonátovej výplne v oceľovom  ráme. Výška protihlukovej steny od ukotvenia je 4,189 m.

 

 

Základné technické parametre  mosta podľa STN 73 6200

 

Nový železničný most v Trenčíne je v skutočnosti vytvorený z dvoch samostatných mostov, pričom pravý a ľavý most je uložený na spoločných podperách. Medzi nosnými konštrukciami je medzera so šírkou 0,6 m. Priestor medzi mostmi je prekrytý oceľovými podlahovými roštmi, ktoré tvoria revízny chodník. Je to jednopodlažný most so siedmimi poľami, s hornou mostovkou. Ide o nepohyblivý, trvalý a priamy most, ale vo výškovom oblúku. Šírka jedného mosta je 7,05 metra, výška 15,95 metrov. Celková plocha mosta zaberá 4779,9m2.

 

Most bol budovaný metódou letmej betonáže a časťprvého a siedmeho poľa boli realizované na podpernej skruži. Pri návrhu bol použitý betónovací vozík s hmotnosťou 60 ton a nosnosťou 100 ton.

Na moste je osadených 13 oblúkových trakčných brán, každá s hmotnosťou 11,2 ton,ktoré sú uchytené pomocou chemických kotiev zboku rímsy a súčasne sú ukotvené aj zvrchu na rímse.

 

Spodnú stavbu mosta tvoria dve krajné masívne železobetónové opory a šesťvnútorných medziľahlých podpier pôdorysného šošovkovitého tvaru zo železobetónu, ktoré sú  spoločné pre obidva mosty.

Odvodnenie mostovky je vyriešené pomocou 67 ks odvodňovačov, osadených vo vrchnej doske, cez ktoré je voda zvedená do zberného potrubia.

Spolu sa na zhotovenie oboch opôr, všetkých pilierov a na nosnú konštrukciu použilo 17 300 m3 betónu. Na obloženie pilierov bol použitý masívny žulový obklad, spolu 8500 kusov rôznych rozmerov.

 

Významným faktorom pri výstavbe mosta bol prúd rieky Váh, ktorý po povodniach v roku 2014 poškodil vonkajšiu stenu ohrádzky piliera 5 a štetovnice. Tieto boli  zapustené 6 metrov v dne toku a  na niektorých miestach podmyté a deformované. Bola tiež odplavená dočasná prístupová cesta k  pilieru 5.

 


Komentáre k článku:

Komentovať môžu:
registrovaní menom
›REGISTROVANÍ NICKOM‹
všetci

Pre pridávanie komentárov k článkom sa prihláste. Ak nemáte prihlasovacie meno a heslo, zaregistrujte sa tu.

Begam Trnava
Označenie inzercie
Usporne vykurovanie
Označenie inzercie
ATELIER MAJKO
Označenie inzercie
naEXpediciu.sk - cestovetelsky portal
Označenie inzercie
Optik MORVAY
Označenie inzercie
Bezpecne mesto
Označenie inzercie
TransSibírska magistrála - Cestovateľská relácia
Označenie inzercie
Kniha Nezna revolucia Mytny
Označenie inzercie
Zlate pastilky
Označenie inzercie
Hrady a zamky
Označenie inzercie
Ericsoft
Označenie inzercie
Zdravotnicke pomocky Nitra
Označenie inzercie
Cestovanie 1 B
Označenie inzercie
ATELIER MAJKO
Označenie inzercie
Vyhľadávanie
naEXpediciu.sk - cestovetelsky portal
Označenie inzercie
Optik MORVAY
Označenie inzercie
Posledné komentáre

Bezpecne mesto
Označenie inzercie
TransSibírska magistrála - Cestovateľská relácia
Označenie inzercie
Kniha Nezna revolucia Mytny
Označenie inzercie
Zlate pastilky
Označenie inzercie
Hrady a zamky
Označenie inzercie
Ericsoft
Označenie inzercie
Zdravotnicke pomocky Nitra
Označenie inzercie
Cestovanie 1 B
Označenie inzercie
Bottom panel

© reporter24.sk všetky práva vyhradené. Obsah novín je chránený autorským zákonom č. 618/2003 Z.z. a medzinárodným právom.
Prepis , šírenie, či ďalšie kopírovanie tohto obsahu alebo jeho časti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu vydavateľa alebo autora článku zakázané.
Design: © Mgr. Matej Fraňo Logo a názov novín: © Miloš Majko
Noviny sú aktualizované priebežne.
Články uverejnené na reporter24.sk neprechádzajú jazykovou korektúrou.
Redakcia a vydavateľ novín nezodpovedá za obsah autorov jednotlivých príspevkov. Redakcia a vydavateľ nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov a príspevky v diskusiách uverejnených v novinách.

Webdesign