Prihlásiť sa Prihlásiť sa | Registrácia Nová registrácia
Rescue Online | Sereď Online | Reportér 24

Reportér 24
Begam Trnava
Označenie inzercie

ISSN 1338-032X   Dnes je 13. 11. 2018, meniny oslavuje: , zajtra
RSS Export článkov
Top panel
Vrazda novinára a jeho priatelky nesmie zostat zabudnuta
Označenie inzercie
Expedicia  Za polárny kruh 2016
Označenie inzercie
Kazachstan Astana 2017
Označenie inzercie
Vysivanie na textil
Označenie inzercie
RubrikyRubriky
INFOSLOBODA Transparentnosť v samospráve
Označenie inzercie
Na zamyslenie...
Označenie inzercie
Označenie inzercie

O e-služby štátu je štyrikrát väčší záujem ako pred rokom

NASES |MM|  Ústredné kontaktné centrum portálu slovensko.sk (ďalej kontaktné centrum) v tomto roku vybavilo takmer 70-tisíc žiadostí. O elektronické vybavovanie sa najviac občania zaujímali na jeseň.

Presne 68 700 požiadaviek používateľov elektronických služieb štátu vyriešilo Ústredné kontaktné centrum slovensko.sk. Pre porovnanie, je to o 50 960 viac ako za to isté obdobie v roku 2016, kedy operátori vyriešili celkom  17 740 sprípadov občanov. Ide o 3,8-násobný nárast záujmu občanov o elektronické služby štátu.

Až 26 725 používateľov sa na kontaktné centrum obrátilo od1. júla do 30. septembra, teda počas prvých troch mesiacov od štartu povinnej e-komunikácie štátu s právnickými osobami. Najviac používatelia elektronických služieb dopytovali v mesiaci september, kedy prišlo kontaktnému centru až 10 112 požiadaviek. Ide o telefonické hovory ako i elektronické správy zaslané cez kontaktný formulár na stránke slovensko.sk.

Úlohou kontaktného centra je zabezpečiť podporu občanom, ktorých otázky sa týkajú ohľadom portálu slovensko.sk, prípadne nevedia vyriešiť určitú situáciu týkajúcu sa elektronických schránok a ich servisu. Často sa stáva, že občania volajú aj so špecifickejšími otázkami. „Napríklad volala mladá slečna, ktorá sa chcela vydávať a nenadobudla ešte plnoletosť. Alebo nás žiadali o vyriešenie problému s nefunkčnou tlačiarňou. Ľudia často volajú, pretože potrebujú vyriešiť situáciu, ktorá sa elektronických služieb netýka. Naši operátori v tom prípade človeka nasmerujú na kompetentnú inštitúciu,“ hovorí Lukáš Sojka, generálny riaditeľ Národnej agentúry pre sieťové a elektronické služby.  

V prevažnej väčšine prípadov volajú používatelia e-schránok a e-služieb. Najviac, až 46 % ich zaujímajú základné informácie a funkcionality elektronických schránok, a to napríklad ako sa prihlásiť či kde na portáli nájsť požadovanú informáciu. Ďalším dôvodom vyhľadania pomoci sú technické problémy. „Používatelia môžu mať totiž zle nainštalované aplikácie, prípadne im môžu niektoré chýbať alebo môžu spôsobiť zmätok v nastavení vo webovom prehliadači,“ vysvetľuje Sojka.

Kontaktné centrum sa zameriava nielen na podporu občanov, ale slúži aj na iné účely. Možnosť poradiť sa majú aj štátni úradníci, čím môžu služby svojho úradu urýchľovať a zefektívňovať.

Kontaktné centrum portálu slovensko.sk funguje od roku 2013. Občania môžu kontaktovať odborníkov telefonicky na čísle +421 2 35  803 083  od pondelka  až do piatka, v čase od 8.00 do 18.00 h a v stredu až do 21.00 h či pomocou kontaktného formulára https://helpdesk.slovensko.sk/new-incident/.

 

Odporúčania operátorov. Čo urobiť ak niečo nefunguje a potrebujem pomoc?

- pokúste sa pozrieť, či funguje vaše internetové pripojenie

- odpojte a znova zapojte do počítača čítačku s vaším občianskym preukazom

- ubezpečte sa, že viete svoj BOK kód, prípadne aj ZEP ak ste si na polícii dali na svoj občiansky preukaz nahrať aj aplikácie k podpisovaniu

- vyskúšajte prihlasovanie aj v inom internetovom prehliadači

- ak máte možnosť, skúste prihlasovanie na inom PC, prípadne s inou čítačkou čipových kariet

- v prípade pretrvávania problému s prihlásením preinštalujte ovládače k čítačke čipových kariet či aplikáciu eID klient

 

 


Komentáre k článku:

Komentovať môžu:
registrovaní menom
›REGISTROVANÍ NICKOM‹
všetci

Pre pridávanie komentárov k článkom sa prihláste. Ak nemáte prihlasovacie meno a heslo, zaregistrujte sa tu.

Begam Trnava
Označenie inzercie
Usporne vykurovanie
Označenie inzercie
ATELIER MAJKO
Označenie inzercie
naEXpediciu.sk - cestovetelsky portal
Označenie inzercie
Optik MORVAY
Označenie inzercie
Bezpecne mesto
Označenie inzercie
TransSibírska magistrála - Cestovateľská relácia
Označenie inzercie
Kniha Nezna revolucia Mytny
Označenie inzercie
Zlate pastilky
Označenie inzercie
Hrady a zamky
Označenie inzercie
Ericsoft
Označenie inzercie
Zdravotnicke pomocky Nitra
Označenie inzercie
Cestovanie 2 A
Označenie inzercie
ATELIER MAJKO
Označenie inzercie
Vyhľadávanie
naEXpediciu.sk - cestovetelsky portal
Označenie inzercie
Optik MORVAY
Označenie inzercie
Posledné komentáre

Bezpecne mesto
Označenie inzercie
TransSibírska magistrála - Cestovateľská relácia
Označenie inzercie
Kniha Nezna revolucia Mytny
Označenie inzercie
Zlate pastilky
Označenie inzercie
Hrady a zamky
Označenie inzercie
Ericsoft
Označenie inzercie
Zdravotnicke pomocky Nitra
Označenie inzercie
Cestovanie 2 A
Označenie inzercie
Bottom panel

© reporter24.sk všetky práva vyhradené. Obsah novín je chránený autorským zákonom č. 618/2003 Z.z. a medzinárodným právom.
Prepis , šírenie, či ďalšie kopírovanie tohto obsahu alebo jeho časti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu vydavateľa alebo autora článku zakázané.
Design: © Mgr. Matej Fraňo Logo a názov novín: © Miloš Majko
Noviny sú aktualizované priebežne.
Články uverejnené na reporter24.sk neprechádzajú jazykovou korektúrou.
Redakcia a vydavateľ novín nezodpovedá za obsah autorov jednotlivých príspevkov. Redakcia a vydavateľ nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov a príspevky v diskusiách uverejnených v novinách.

Webdesign