Prihlásiť sa Prihlásiť sa | Registrácia Nová registrácia
Rescue Online | Sereď Online | Reportér 24

Reportér 24

ISSN 1338-032X   Dnes je 20. 1. 2018, meniny oslavuje: , zajtra
RSS Export článkov
Top panel
Jordansko Izrael
Označenie inzercie
Expedicia  Za polárny kruh 2016
Označenie inzercie
Kazachstan Astana 2017
Označenie inzercie
Vysivanie na textil
Označenie inzercie
RubrikyRubriky
INFOSLOBODA Transparentnosť v samospráve
Označenie inzercie
Na zamyslenie...
Označenie inzercie
Označenie inzercie

Počet nehôd na železničných priecestiach v roku 2017 stúpol

159

ŽSR |MM| Nehody spôsobujú aj profesionálni vodiči

Významný obrat, ktorý nastal v bilancii nehôd na železničných priecestiach v roku 2016, sa v uplynulom roku nepodarilo udržať. Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) zaznamenali v roku 2017 50 nehôd na železničných priecestiach. Zomrelo pri nich 6 osôb (2 vodiči, 1 cyklista, 2 chodci, 1 rušňovodič) a 13 ľudí utrpelo ťažké zranenia (7 vodičov, 5 spolujazdci, 1 cyklista). Oproti roku 2016 je to nárast nehôd o 12, počet usmrtených je rovnaký, počet ťažko zranených stúpol o 3.

 

Z celkového počtu 50 nehôd sa až v 33 prípadoch stali nehody na zabezpečených železničných priecestiach, vybavených výstražnou signalizáciou, alebo dokonca aj so závorami, čo je až 66% všetkých nehôd. Obrovským paradoxom zostáva, že až v desiatich prípadoch boli vinníkmi profesionálni vodiči nákladných vozidiel alebo úžitkových vozidiel (dodávok).

 

,,Už pri vyhodnotení roku 2016 som sa vyjadril, že bude veľmi ťažké najnižšie číslo nehôd za posledných 16 rokov udržať. Hoci bezpečnosti na priecestiach, znižovaniu počtu priecestí, ich technickej stránke, ale aj prevencii, výchove a vzdelávaniu venujeme veľkú pozornosť, je na každom jednom vodičovi, chodcovi, cyklistovi, ako sa v konkrétnej chvíli pri prejazde cez priecestie správa. Konanie účastníkov cestnej premávky už železnice ovplyvniť nemôžu. Filozofia rušenia železničných priecestí, aká v súčasnosti prebieha na novobudovanom železničnom koridore a ich nahrádzanie podjazdami resp. nadjazdami je veľmi nákladné a nie je možná na celej sieti ŽSR. Bezpečnosť na železničných priecestiach je a bude naďalej jednou z našich priorít. Ruka v ruke s výchovou, spoluprácou s dopravcami a autoškolami ide  aj náš projekt zvyšovania bezpečnosti na priecestiach,  a to budovaním výstražnej signalizácie, dobudovaním závor, nahrádzaním starších typov zabezpečovacích zariadení novými. Najdôležitejšie zostáva neustále apelovať na všetkých účastníkov cestnej premávky, aby pri  prejazde cez železničné priecestia boli mimoriadne pozorní, ohľaduplní, nepreceňovali svoje schopnosti,nepodceňovali možné nebezpečenstvo a dôrazne dodržiavali zákon o cestnej premávke. Zrážky  s mnohotonovým kolosom, ktorého brzdná dráha môže byť niekoľko sto metrov, mávajú fatálne následky a zbytočne pri nich vyhasnú ľudské životy“, uviedol generálny riaditeľ ŽSR Martin Erdössy.  

ŽSR aktuálne spravujú 2 102 železničných priecestí, 1068 je zabezpečených a 1034 nezabezpečených.

 

 

Medzi najzávažnejšie nehody na železničných priecestiach v uplynulom roku patria:

1. 30.06.2017 o 00:41 h sa v úseku Drienovská Nová Ves – Prešov, na zabezpečenom železničnom priecestí so závorami zrazil nákladný vlak s osobným autom Kia Ceed. Tragédia si vyžiadala jeden ľudský život,  tri osoby sa ťažko zranili, poškodená bola aj železničná infraštruktúra, rušeň aj blízka budova bývalej hlásnice.

 

2. 19.12.2017 o 08:25 h v úseku Senec – Sládkovičovo opäť na zabezpečenom železničnom priecestí došlo k zrážke osobného s nákladným autom s návesom. Pri nehode utrpel smrteľné zranenie rušňovodič, značne poškodený bol rušeň, nákladné auto aj železničná infraštruktúra.

 

3. 02.12.2017 o 15:15 h znovu v železničnom úseku Drienovská Nová Ves – Prešov sa na železničnom priecestí zrazil osobný vlak s nákladným autom (domiešavačom). Pri nehode bol ťažko zranený vodič auta, značne poškodená jednotka vlaku, zničený domiešavač. (FOTO 7789,7754,7756).

 

V prípade, že sa už stane na železničnom priecestí nehoda, alebo je niekto svedkom akejkoľvek ohrozujúcej situácie v blízkosti či priamo na železničnom priecestí, stačí okamžite zavolať na linku integrovaného záchranného systému 112 a nadiktovať jedinečné identifikačné číslo priecestia (JIČ). Tak môžu záchranné zložky a železničiari okamžite zistiť miesto nehody, rýchlo zasiahnuť a v prípade bezprostredného ohrozenia až zastaviť železničnú dopravu.

JIČ sú pridelené ku každému železničnému priecestiu (zabezpečenému aj nezabezpečenému), ktoré je v správe ŽSR. Ku každému priecestiu je priradená databáza údajov: telefónne číslo kancelárie výpravcu a dispečera, názov traťového úseku, železničná poloha priecestia v km, údaje o elektrifikácii, triede a čísle pozemnej komunikácie, cestná kilometrická poloha a cestné číslo križovania s traťou, miestny názov prejazdu, zemepisná dĺžka a šírka, nadmorská výška, a iné poznámky. Tieto údaje sú poskytované Integrovanému záchrannému systému a polícii a týždenne aktualizované.

Jedinečné identifikačné číslo je vyhotovené zo samolepiacej fólie z retroreflexného materiálu, takže je dobre viditeľné aj v noci. Táto sa prednostne nalepuje na zadnú stranu (t.j. strana od železničnej trate) výstražného kríža (t.j. dopravné značky A 30a, A 3

0b). V prípade poškodenej dopravnej značky je možné fóliu nalepiť na skriňu výstražníka zo strany od železničnej trate.

 

 

Základné pravidlá pri prejazde železničným priecestím:

Pri križovaní železničnej dráhy s pozemnou komunikáciou má železnica vždy prednosť. Pred železničným priecestím je vodič povinný počínať si mimoriadne opatrne a najmä presvedčiť sa, či môže bezpečne prejsť cez železničné priecestie.

Vodič nesmie vojsť na železničné priecestie, ak...

  • sa dáva výstraha dvoma striedavo blikajúcimi červenými svetlami
  • sa dáva výstraha prerušovaným zvukom húkačky alebo zvončeka
  • sa spúšťajú, sú spustené alebo sa dvíhajú závory
  • je už vidieť alebo počuť prichádzajúci vlak, prípadne iné dráhové vozidlo
  • zamestnanec dráhy dáva znamenie na zastavenie krúžením červenou alebo žltou zástavkou, alebo červeným svetlom
  • situácia na železničnom priecestí nedovoľuje, aby ho vodič bezpečne prešiel

Fotogaléria k článku:

159
Autor: ŽSR
159
Autor: ŽSR
159
Autor: ŽSR

Zobraziť všetky fotografie
159
Autor: ŽSR
159
Autor: ŽSR
159
Autor: ŽSR

159
Autor: ŽSR
159
Autor: ŽSR
159
Autor: ŽSR


Skryť všetky fotografie

Komentáre k článku:

Komentovať môžu:
registrovaní menom
›REGISTROVANÍ NICKOM‹
všetci

Pre pridávanie komentárov k článkom sa prihláste. Ak nemáte prihlasovacie meno a heslo, zaregistrujte sa tu.

Usporne vykurovanie
Označenie inzercie
ATELIER MAJKO
Označenie inzercie
naEXpediciu.sk - cestovetelsky portal
Označenie inzercie
Optik MORVAY
Označenie inzercie
Bezpecne mesto
Označenie inzercie
TransSibírska magistrála - Cestovateľská relácia
Označenie inzercie
Kniha Nezna revolucia Mytny
Označenie inzercie
Zlate pastilky
Označenie inzercie
Hrady a zamky
Označenie inzercie
Ericsoft
Označenie inzercie
Zdravotnicke pomocky Nitra
Označenie inzercie
Cestovanie 1 B
Označenie inzercie
ATELIER MAJKO
Označenie inzercie
Vyhľadávanie
naEXpediciu.sk - cestovetelsky portal
Označenie inzercie
Optik MORVAY
Označenie inzercie
Posledné komentáre
KomentárMajka 10-01-2018 23:31:16:
S manželmi Balogovými sme o poplatku na pohotovosti hovorili v štúdiu

Bezpecne mesto
Označenie inzercie
TransSibírska magistrála - Cestovateľská relácia
Označenie inzercie
Kniha Nezna revolucia Mytny
Označenie inzercie
Zlate pastilky
Označenie inzercie
Hrady a zamky
Označenie inzercie
Ericsoft
Označenie inzercie
Zdravotnicke pomocky Nitra
Označenie inzercie
Cestovanie 1 B
Označenie inzercie
Bottom panel

© reporter24.sk všetky práva vyhradené. Obsah novín je chránený autorským zákonom č. 618/2003 Z.z. a medzinárodným právom.
Prepis , šírenie, či ďalšie kopírovanie tohto obsahu alebo jeho časti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu vydavateľa alebo autora článku zakázané.
Design: © Mgr. Matej Fraňo Logo a názov novín: © Miloš Majko
Noviny sú aktualizované priebežne.
Články uverejnené na reporter24.sk neprechádzajú jazykovou korektúrou.
Redakcia a vydavateľ novín nezodpovedá za obsah autorov jednotlivých príspevkov. Redakcia a vydavateľ nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov a príspevky v diskusiách uverejnených v novinách.

Webdesign

Obcan rozhodni
Označenie inzercie