Prihlásiť sa Prihlásiť sa | Registrácia Nová registrácia
Rescue Online | Sereď Online | Reportér 24

Reportér 24
Begam Trnava
Označenie inzercie

ISSN 1338-032X   Dnes je 15. 11. 2018, meniny oslavuje: , zajtra
RSS Export článkov
Top panel
Vrazda novinára a jeho priatelky nesmie zostat zabudnuta
Označenie inzercie
Expedicia  Za polárny kruh 2016
Označenie inzercie
Kazachstan Astana 2017
Označenie inzercie
Vysivanie na textil
Označenie inzercie
RubrikyRubriky
INFOSLOBODA Transparentnosť v samospráve
Označenie inzercie
Na zamyslenie...
Označenie inzercie
Označenie inzercie

Politickým rozhodnutím sa na hlavnú slovenskú trať vracia monopol. V každom prípade na to doplatí občan.

Tak to teda je tu, politik opätovne ukojí svoje ego (o ostatnom inokedy) na úkor najbežnejších občanov krajiny, ktorí sú odkázaní za prácou sa voziť krížom cez republiky vlakmi. Dnes odišli posledné súpravy súkromného RegioJetu na trase Bratislava-Košice a späť. Žiaľ nie na základe nezáujmu cestujúcich ale administratívno byrokraticko politickým opatrením, ktoré v konečnom dôsledku zaplatia samotní občania.

Viac ako štvrťstoročie po revolúcii sa Slovenská republika nehýbe dopredu, ale práve rozhodnutím človeka verejne vyhlasujúceho "žlté vlaky nemám rád" a po dvojročnom civilizovanom cestovaní na hlavnej trati z Bratislavy do Košíc, získava štátom dotovaný prepravca monopol. Práve konkurencia desaťročia trvajúci monopol narušila a do cestovania doniesla kultúru, úroveň a pocit, že z cestujúceho čísla sa konečne stal zákazník. Síce namiesto starých zatuchnutých vozňov s koženkovými sedadlami ľudia cestovali v obdobne starých, no pohodlných vozňoch pochádzajúcich z Rakúska a rekonštruovaných a modernizovaných pre RegioJet, no ľudia to vzhľadom na kvalitu rekonštrucie a doplnkové služby ani len neregistrovali. Ten viac ako milión RegioJetom prepravených ľudí, ale veľmi citlivo reagoval na príjemné stewardky prinášajúce občerstvenie a dokonca minerálku s kávou zadarmo priamo do kupé a pri meškaní vlakov prístup personálu nachádzajúcemu sa v súprave ako k ľuďom.

Síce som RegioJetom necestoval príliš často, vlastne iba dva či tri razy do roka pri ceste do Košíc s pokračovaním na Ukrajinu. Nebudem klamať, zvykol som si na raňajkový croasant so šunkou za 0,80 Eur či výborný ešte lacnejší koláčik, o sushi za niečo viac ako 3 Eurá ani nehovorím. Osobne som sa Radima Jančuru pýtal, ako v týchto cenách dokážu jedlo predávať a či sa im oplatí dotovať ho. Práve tu ma prekvapil tvrdením, že jedlo nedotujú a práve opačne síce minimálne, no sú na ňom v zisku. Ide im však o to, aby ľudia vedeli, že do ich vlakov nemusia chodiť so zabaleným mastným chlebom či zabalenou klobáskou v igelitke. A práve toto RegioJet dosiahol. Ukázal štátnym železniciam, že cestovať sa dá aj lacno, rýchlejšie, kultúrnejšie a bez dotácií z verejných finančných zdrojov.

Po odchode štátnych IC vlakov RegioJet mierne zvýšil ceny. Je to pochopiteľné, keďže trvale jazdiť so stratou možné v súkromnom sektore nie je a tam, kde polovica krajiny jazdí na náklady tej druhej je trhový mechanizmus prakticky nefunkčný a podnikateľské prostredie maximálne pokrivené. V súvislosti so zvýšením cien RegioJetu po odchode štátnych IC vlakov z trate Bratislava-Košice je nevyhnutné pripomenúť, že cestovné lístky u súkromnej firmy napriek miernemu zdraženiu boli stále hlboko pod pôvodnou cenou štátneho dopravcu pred príchodom RegioJetu na trh a kultúra cestovania s ostatným servisom zostala nezmenená.

RegioJet nateraz skončil s výraznou stratou, z ktorej sanovaním štát nemá nič spoločné. IC vlaky nikdy ziskové neboli, je veľký predpoklad že nebudú ani teraz. V diskusii pod niektorým z nedávno uverejnených článkov o RegioJete som uviedol, že pravý dôvod prakticky núteného odchodu RegioJetu sa ukáže až v budúcnosti. V týchto dňoch médiami prebehla informácia, že štát zadotuje štátne železnice nákupom vozňov v hodnote 60 miliónov Eur. Ak sa nemýlim vo svojej biednej matematike hovoríme o sume niečo viac ako 1,8 miliardy Slovenských korún. Je pri tejto finančnej čiastke potrebné pokračovať v dešifrovávaní "vlastenectva" predsedu parlamentu?


Komentáre k článku:

Komentovať môžu:
registrovaní menom
›REGISTROVANÍ NICKOM‹
všetci

Pre pridávanie komentárov k článkom sa prihláste. Ak nemáte prihlasovacie meno a heslo, zaregistrujte sa tu.

Begam Trnava
Označenie inzercie
Usporne vykurovanie
Označenie inzercie
ATELIER MAJKO
Označenie inzercie
naEXpediciu.sk - cestovetelsky portal
Označenie inzercie
Optik MORVAY
Označenie inzercie
Bezpecne mesto
Označenie inzercie
TransSibírska magistrála - Cestovateľská relácia
Označenie inzercie
Kniha Nezna revolucia Mytny
Označenie inzercie
Zlate pastilky
Označenie inzercie
Hrady a zamky
Označenie inzercie
Ericsoft
Označenie inzercie
Zdravotnicke pomocky Nitra
Označenie inzercie
Cestovanie 2 A
Označenie inzercie
ATELIER MAJKO
Označenie inzercie
Vyhľadávanie
naEXpediciu.sk - cestovetelsky portal
Označenie inzercie
Optik MORVAY
Označenie inzercie
Posledné komentáre

Bezpecne mesto
Označenie inzercie
TransSibírska magistrála - Cestovateľská relácia
Označenie inzercie
Kniha Nezna revolucia Mytny
Označenie inzercie
Zlate pastilky
Označenie inzercie
Hrady a zamky
Označenie inzercie
Ericsoft
Označenie inzercie
Zdravotnicke pomocky Nitra
Označenie inzercie
Cestovanie 2 A
Označenie inzercie
Bottom panel

© reporter24.sk všetky práva vyhradené. Obsah novín je chránený autorským zákonom č. 618/2003 Z.z. a medzinárodným právom.
Prepis , šírenie, či ďalšie kopírovanie tohto obsahu alebo jeho časti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu vydavateľa alebo autora článku zakázané.
Design: © Mgr. Matej Fraňo Logo a názov novín: © Miloš Majko
Noviny sú aktualizované priebežne.
Články uverejnené na reporter24.sk neprechádzajú jazykovou korektúrou.
Redakcia a vydavateľ novín nezodpovedá za obsah autorov jednotlivých príspevkov. Redakcia a vydavateľ nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov a príspevky v diskusiách uverejnených v novinách.

Webdesign