Prihlásiť sa Prihlásiť sa | Registrácia Nová registrácia
Rescue Online | Sereď Online | Reportér 24

Reportér 24
Begam Trnava
Označenie inzercie

ISSN 1338-032X   Dnes je 14. 11. 2018, meniny oslavuje: , zajtra
RSS Export článkov
Top panel
Vrazda novinára a jeho priatelky nesmie zostat zabudnuta
Označenie inzercie
Expedicia  Za polárny kruh 2016
Označenie inzercie
Kazachstan Astana 2017
Označenie inzercie
Vysivanie na textil
Označenie inzercie
RubrikyRubriky
INFOSLOBODA Transparentnosť v samospráve
Označenie inzercie
Na zamyslenie...
Označenie inzercie
Označenie inzercie

V Komárne začínajú stavať most

159

Ministerstvo dopravy a výstavby SR |MM|   Komárno, Komárom (17. októbra 2017) – Slávnostné poklepanie základného kameňa nového komárňanského mosta za účasti premiérov Slovenska a Maďarska sa dnes konalo v maďarskom Komárome. Stavba cestného mosta je spoločným projektom  oboch krajín. Zaplatí ho Európska únia v rámci Nástroja na prepájanie Európy (CEF). Dokončený má byť v roku 2019.

 

„Mosty oddávna spájali nielen brehy riek, ale aj národy a ľudí. Som rád, že tento most prepojí komunity žijúce na oboch brehoch. Pracujeme na tom spolu s maďarskými partnermi, čím sa nám darí napĺňať aj jednu z priorít programového vyhlásenia vlády,“ povedal Robert Fico, predseda vlády SR v slávnostnom príhovore.

 

Nový most cez rieku Dunaj medzi mestami Komárno a Komárom bude postavený o 200 metrov vyššie (proti prúdu rieky) od existujúceho železničného mosta. V súčasnosti je v Komárne pre automobilovú dopravu prístupný jediný most – Alžbetin, ktorý bol otvorený ešte v roku 1892 a nemôže ho využívať nákladná doprava.

 

„Nové cestné spojenie zlepší podmienky na rozvoj cezhraničných podnikateľských aktivít a naštartuje rozvoj turistiky a cestovného ruchu. Most Komárno – Komárom bude spájať susedov bezpečnou cestou“, povedal štátny tajomník Ministerstva dopravy a výstavby SR Viktor Stromček.

Nový most bude asymetrický s jedným pylónom a závesnými káblami. Oceľový pylón bude na prítokovej strane mosta, nakláňajúci sa priečne ponad most. Výška od úrovne vozovky po najvyššie napojenie kábla predstavuje 91,40 m. Pylón bude z ocele, v spodnej časti  vybetónovaný.

Cez most povedie hlavná cesta s dvoma jazdnými pruhmi. Šírka vozovky medzi zábradliami bude 11,50 m. Na prítokovej strane mosta sa nachádza obojsmerný chodník pre chodcov so šírkou 1,80 m a na druhej strane je plánovaná cyklotrasa so šírkou 2,5 m. Dĺžka stavby je 2 508 m.

Na most nadväzujú príjazdové cesty, ktoré si každá krajina buduje sama. Prístupová komunikácia na maďarskej strane Dunaja bude realizovaná v dvoch jazdných pruhoch a pripojí sa k hlavnej ceste č. 1 kruhovým objazdom.

 

 

 

 

 

 

 

Na slovenskej strane je plánovaný 600 m cestný úsek s dvoma jazdnými pruhmi pripojený k ceste I/63 kruhovým objazdom. Stavebné práce na príjazdovej ceste sa začali v októbri 2016 a ich dokončenie je viazané na hotové mostné teleso.

 

Koordinátorom projektu je maďarská strana. Náklady a zodpovednosť za výstavbu mosta sú rozdelené medzi obe krajiny. Celkový rozpočet na projekt je 117 726 283,00 EUR, z toho pre Slovensko je 55 938 957,00 EUR a pre Maďarsko je 61 787 326,00 EUR. Európska únia hradí 85 % rozpočtu z CEF.

 

Slovenská republika spolu s Maďarskou republikou pripravuje nové projekty s ambíciou financovania z Programu CEF. Ide o projekty pre vytvorenie Master plánu prístavov Komárno a  Komárom a následne štúdiu uskutočniteľnosti ako hlavného strategického rozvojového dokumentu týchto prístavov na nasledujúce roky. Obidva projekty boli vybrané v rámci druhej výzvy Nástroja na prepájanie Európy. Maďarská strana predložila projekt prístavu Komárom, MDV SR predložilo projekt prístavu Komárno.


Komentáre k článku:

Komentovať môžu:
registrovaní menom
›REGISTROVANÍ NICKOM‹
všetci

Pre pridávanie komentárov k článkom sa prihláste. Ak nemáte prihlasovacie meno a heslo, zaregistrujte sa tu.

Begam Trnava
Označenie inzercie
Usporne vykurovanie
Označenie inzercie
ATELIER MAJKO
Označenie inzercie
naEXpediciu.sk - cestovetelsky portal
Označenie inzercie
Optik MORVAY
Označenie inzercie
Bezpecne mesto
Označenie inzercie
TransSibírska magistrála - Cestovateľská relácia
Označenie inzercie
Kniha Nezna revolucia Mytny
Označenie inzercie
Zlate pastilky
Označenie inzercie
Hrady a zamky
Označenie inzercie
Ericsoft
Označenie inzercie
Zdravotnicke pomocky Nitra
Označenie inzercie
Cestovanie 1 B
Označenie inzercie
ATELIER MAJKO
Označenie inzercie
Vyhľadávanie
naEXpediciu.sk - cestovetelsky portal
Označenie inzercie
Optik MORVAY
Označenie inzercie
Posledné komentáre

Bezpecne mesto
Označenie inzercie
TransSibírska magistrála - Cestovateľská relácia
Označenie inzercie
Kniha Nezna revolucia Mytny
Označenie inzercie
Zlate pastilky
Označenie inzercie
Hrady a zamky
Označenie inzercie
Ericsoft
Označenie inzercie
Zdravotnicke pomocky Nitra
Označenie inzercie
Cestovanie 1 B
Označenie inzercie
Bottom panel

© reporter24.sk všetky práva vyhradené. Obsah novín je chránený autorským zákonom č. 618/2003 Z.z. a medzinárodným právom.
Prepis , šírenie, či ďalšie kopírovanie tohto obsahu alebo jeho časti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu vydavateľa alebo autora článku zakázané.
Design: © Mgr. Matej Fraňo Logo a názov novín: © Miloš Majko
Noviny sú aktualizované priebežne.
Články uverejnené na reporter24.sk neprechádzajú jazykovou korektúrou.
Redakcia a vydavateľ novín nezodpovedá za obsah autorov jednotlivých príspevkov. Redakcia a vydavateľ nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov a príspevky v diskusiách uverejnených v novinách.

Webdesign