Prihlásiť sa Prihlásiť sa | Registrácia Nová registrácia
Rescue Online | Sereď Online | Reportér 24

Reportér 24
Begam Trnava
Označenie inzercie

ISSN 1338-032X   Dnes je 15. 11. 2018, meniny oslavuje: , zajtra
RSS Export článkov
Top panel
Vrazda novinára a jeho priatelky nesmie zostat zabudnuta
Označenie inzercie
Expedicia  Za polárny kruh 2016
Označenie inzercie
Kazachstan Astana 2017
Označenie inzercie
Vysivanie na textil
Označenie inzercie
RubrikyRubriky
INFOSLOBODA Transparentnosť v samospráve
Označenie inzercie
Na zamyslenie...
Označenie inzercie
Označenie inzercie

Železničné trate pod zvýšenou kontrolou. Extrémne horúčavy môžu spôsobiť vybočenie koľaje.

ŽSR |MM|  Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) v súvislosti s vysokými teplotami, ktoré vládnu počas celého mesiaca jún, zvýšili počet a zintenzívnili kontroly na tratiach, ktoré spravujú. Kontroly sa týkajú tak koľají, ako aj trakčného vedenia, ktoré majú tendenciu vplyvom horúčav meniť svoje fyzikálne vlastnosti.

Pri koľajach môže dochádzať k vybočeniu koľaje, resp. lomom koľají,  pri trakčnom vedení k zvýšeniu pravdepodobnosti kolízie zberača rušňa s trakčným vedením.

Celkovo ŽSR zaznamenali v mesiaci jún na tratiach ŽSR v dôsledku vysokých teplôt 2 prípadydeformácie koľaje, tzv. vybočenie. Tieto poruchy, súvisiace s geometrickým usporiadaním traťovej koľaje, si kvôli odstráneniu chýb a zachovaniu bezpečnosti vyžiadali vylúčenie koľaje z prevádzky v celkovej dĺžke 8 hod. a 25 min. V 8 prípadoch bolo nutné okamžite zaviesť zníženú rýchlosť vlakov na rizikových miestach, a to konkrétne na rozpracovaných úsekoch tratí.

Zamestnanci odvetvia železničných tratí ŽSR vykonávajú pravidelné prehliadky tratí, a to buď pravidelnými pešími pochôdzkami alebo jazdami na dráhových vozidlách v pravidelných intervaloch. Okrem pravidelných peších pochôdzok sa v čase zvýšených teplôt, resp. pri predpoklade zvýšenia  teploty koľajníc nad  40°C (resp. teploty vzduchu nad 28°C)vykonávajúteplotné pochôdzky.  Pri extrémnych teplotách okolo 40°C môže teplota koľajnice dosiahnuť až 80°C. Na určených úsekoch sa vykonáva denne meranie teploty vzduchu a koľajníc. V určených miestach merania sa zaznamenávajú teploty o 11,00 a 13,00 hod SEČ (12,00 a 14,00 hod SLEČ), ktoré sa evidujú v záznamníku.

 

Zvýšená  pozornosť sa pritom venuje predovšetkým náhlym zmenám smerovej a výškovej polohy v krátkom úseku koľaje, ktoré môžu byť príznakom začínajúceho vychýlenia alebo vybočenia koľaje, okoliu pevných miest a úsekom, v ktorých bola v predchádzajúcom období narušená stabilita koľaje opravnými prácami. Aby sa predišlo nežiaducim vplyvom teploty na stabilitu koľajového roštu, a to konkrétne výškovým a smerovým chybám a prípadnému vybočeniu koľaje, obmedzujú sa v čase vysokých teplôt udržiavacie práce tak, aby bola zabezpečená bezpečnosť prevádzky. Taktiež v prípade vysokých teplôt dochádza z bezpečnostných dôvodov k zrušeniu výluk, v ktorých boli plánované práce znižujúce stabilitu koľajového roštu, prípadne sa práce a výluky presúvajú do nočných hodín, kedy je predpoklad zníženia teploty a taktiež zníženia nepriaznivých teplotných účinkov na stabilitu koľajového roštu.

Ďalším z preventívnych opatrení, ktoré ŽSR využívajú v čase vysokých teplôt,  je zavádzanie teplotných pomalých ciest, a to hlavne v úsekoch, kde by vplyvom vysokej teploty mohlo dôjsť k zníženiu stability koľaje. Tieto  sa zavádzajú najmä  v denných  hodinách, v čase predpokladaných vysokých teplôt. Ak je bezpečnosť železničnej prevádzky akokoľvek ohrozená, zamestnanci ŽSR sú povinní vykonať pešiu prehliadku resp. mimoriadnu kontrolnú jazdu prideleného úseku tratí i mimo pravidelnej predpísanej prehliadky, a to i v mimopracovnom čase.

Rovnako sa kontrolujú aj jednotlivé súčasti trakčného vedenia, ktoré sú vystavované extrémnym teplotám. Mimoriadne prehliadky trakčného vedenia v období, kedy teploty stúpajú nad 30°C, sú zamerané najmä na stav nájazdov na trolejových výhybkách, pohyblivých kotvení nosného lana a trolejového drôtu, úsekových deličov, napájacích vedení a trakčného vedenia na koľajových spojkách.

Aj vďaka vyššie uvedeným opatreniam ŽSR dosiaľ nezaznamenali žiadnu mimoriadnosť, či dokonca nehodu, ktorá by priamo súvisela s extrémnymi horúčavami.

ŽSR predpokladajú, že počas trvania vysokých teplôt aj v nasledujúcom období sa preventívne dopravné obmedzenia budú opakovať.

 


Komentáre k článku:

Komentovať môžu:
registrovaní menom
›REGISTROVANÍ NICKOM‹
všetci

Pre pridávanie komentárov k článkom sa prihláste. Ak nemáte prihlasovacie meno a heslo, zaregistrujte sa tu.

Begam Trnava
Označenie inzercie
Usporne vykurovanie
Označenie inzercie
ATELIER MAJKO
Označenie inzercie
naEXpediciu.sk - cestovetelsky portal
Označenie inzercie
Optik MORVAY
Označenie inzercie
Bezpecne mesto
Označenie inzercie
TransSibírska magistrála - Cestovateľská relácia
Označenie inzercie
Kniha Nezna revolucia Mytny
Označenie inzercie
Zlate pastilky
Označenie inzercie
Hrady a zamky
Označenie inzercie
Ericsoft
Označenie inzercie
Zdravotnicke pomocky Nitra
Označenie inzercie
Cestovanie 1 B
Označenie inzercie
ATELIER MAJKO
Označenie inzercie
Vyhľadávanie
naEXpediciu.sk - cestovetelsky portal
Označenie inzercie
Optik MORVAY
Označenie inzercie
Posledné komentáre

Bezpecne mesto
Označenie inzercie
TransSibírska magistrála - Cestovateľská relácia
Označenie inzercie
Kniha Nezna revolucia Mytny
Označenie inzercie
Zlate pastilky
Označenie inzercie
Hrady a zamky
Označenie inzercie
Ericsoft
Označenie inzercie
Zdravotnicke pomocky Nitra
Označenie inzercie
Cestovanie 1 B
Označenie inzercie
Bottom panel

© reporter24.sk všetky práva vyhradené. Obsah novín je chránený autorským zákonom č. 618/2003 Z.z. a medzinárodným právom.
Prepis , šírenie, či ďalšie kopírovanie tohto obsahu alebo jeho časti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu vydavateľa alebo autora článku zakázané.
Design: © Mgr. Matej Fraňo Logo a názov novín: © Miloš Majko
Noviny sú aktualizované priebežne.
Články uverejnené na reporter24.sk neprechádzajú jazykovou korektúrou.
Redakcia a vydavateľ novín nezodpovedá za obsah autorov jednotlivých príspevkov. Redakcia a vydavateľ nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov a príspevky v diskusiách uverejnených v novinách.

Webdesign