Prihlásiť sa Prihlásiť sa | Registrácia Nová registrácia
Rescue Online | Sereď Online | Reportér 24

Reportér 24
Begam Trnava
Označenie inzercie

ISSN 1338-032X   Dnes je 20. 9. 2019, meniny oslavuje: , zajtra
RSS Export článkov
Top panel
Vrazda novinára a jeho priatelky nesmie zostat zabudnuta
Označenie inzercie
Expedicia  Za polárny kruh 2016
Označenie inzercie
Kazachstan Astana 2017
Označenie inzercie
RubrikyRubriky
INFOSLOBODA Transparentnosť v samospráve
Označenie inzercie
Na zamyslenie...
Označenie inzercie
Označenie inzercie

Zjednávať cenu pri nákupe ojazdeného vozidla či nie? Realizovaná predajná cena môže byť v niektorých prípadoch aj o 15 % nižšia, ako cena ponuková.

697

ACCEDO Slovakia Communications | Spoločnosť IBS automotive je popredným poskytovateľom dát pre oceňovanie vozidiel na Slovensku a v Čechách. Od februára 2015, kedy sa pripojila k spoločnosti Audatex Systems, je súčasťou skupiny Solera Holdings, významného hráča na poli IT riešení pre oblasť automobilového priemyslu a poisťovníctva.

„Asi každý z nás zažil situáciu, keď si vyberáme svoje vysnívané ojazdené vozidlo cez inzertné servery alebo prechádzame autobazárom a pozeráme na vývesné tabule s uvedenou predajnou cenou. Je táto cena, zobrazená na spätnom zrkadle, či na čelnom skle, naozaj konečná predajná cena určená práve nám? Na úvod Vám prezradím, že to tak vo väčšine prípadov nie je,“ komentuje výsledky analýzy z ponukových a realizovaných predajných cien vybraných modelov ojazdených vozidiel Ladislav Smrčka, dátový analytik zo spoločnosti IBS automotive.

Z odborného hľadiska ide o cenu ponukovú, uvedenú daným predajcom a v konečnom prípade sa nemusí rovnať cene, ktorú zaplatíme za naše vozidlo. Konkrétnu čiastku, ktorú bazár dostane za predaj, nazývame cenou realizovaného predaja. Realizovaná cena môže byť v niektorých prípadoch aj o 15 % nižšia, ako cena ponuková.

Spoločnosť IBS automotive s.r.o. sa problematikou zberu dát, cenotvorbou a konečného ocenenia ojazdených vozidiel zaoberá už niekoľko rokov a preto má k dispozícii ceny ponukové predajcami a ceny už z realizovaných obchodov a tieto dáta neustále analyzuje.

Pre konkrétny ukážkový prípad boli vybraté tri ojazdené vozidlá, ktoré sú zaradené na najvyšších miestach rebríčka v predajnosti ojazdených automobilov na Slovensku a naopak jedno vozidlo, ktoré je na našom trhu menej obsadené a jeho ponuka na trhu s ojazdenými autami je obmedzená. Ide o vozidlá Škoda Octavia, Volkswagen Golf, v neposlednom rade obľúbený Ford Focus a MPV Mazda 5. Nižšie uvedená tabuľka uvádza presnú identifikáciu vozidla s uvedeným rokom výroby či prvým uvedením do prevádzky, cenu ponúknutú predajcom, cenu realizovaného obchodu a rozdiel medzi týmito cenami. K výpočtu bolo použitých pre každý model cca 10 identických vozidiel s konkrétnou motorizáciou a stupňom výbavy a ich ceny boli spriemerované.

 

Z uvedeného prehľadu vidíme, že u najpredávanejšej Škody Octavia je realizovaná cena automobilu o 8 % nižšia ako cena ponuková. Podobná situácia je pri Forde Focus, kde je rozdiel 6,5 %, pri Volkswagen Golf je uvedený rozdiel 5,6 % a pri Mazde dokonca až 13,9 %. Tento rozdiel je daný už zmienenou obmedzenou ponukou na trhu s ojazdenými automobilmi, kde sa často stretávame s veľkým rozpätím ponukovej trhovej ceny. Práve obmedzený počet týchto automobilov na trhu dovolí obchodníkovi ponukovú cenu navýšiť a počkať na príchod záujemcu.

„Z výsledkov prieskumu je zrejmé, že cena uvedená na inzertných serveroch či v autobazároch nie je vždy konečná. Oplatí sa nad touto cenou zamyslieť a starostlivo preveriť technický stav vozidla, pretože práve stav vozidla nám dokáže konečnú predajnú cenu výrazne ovplyvniť a pri nákupe automobilu ušetriť nemalú čiastku,“ uzatvára Ladislav Smrčka.

 

O spoločnosti IBS Automotive

IBS Automotive je jedným z najvyhľadávanejších poskytovateľov dátových, informačných a znaleckých integrovaných služieb v sektore Automotive v Českej republike a Slovenskej republike, založenom na vývoji vlastných produkčných databáz a online aplikácií TAXExpert na oceňovanie vozidiel. Rozsiahla databáza obsahuje viac ako 170 000 typov vozidiel všetkých kategórií na českom a slovenskom trhu. Medzi hlavné dostupné funkcionality a samostatné aplikačné riešenia IBS patrí metodika zatriedenia a identifikácie vozidiel; parametrické, technické a cenové porovnania vozidiel a ich výbav; časová a priebehová amortizácia; flotilové oceňovanie; štatistika, porovnanie a záruka validity parametrov vozidiel; export vozidiel na webové inzertné portály a komplexné aplikačné riešenia pre autobazáre a predajcov vozidiel, autoservisy,lízingové spoločnosti,poisťovne a poisťovacích maklérov, znalcov a expertov. Ďalšie informácie nájdete nawww.ibsautomotive.cz

O spoločnosti Audatex

Audatex je tvorca a dodávateľ softvérových riešení a služieb, ktoré používajú zákazníci z radov výrobcov vozidiel, lízingových a finančných spoločností, poisťovní, servisov a ich dodávateľov v priebehu celého životného cyklu motorových vozidiel – od „narodenia“ až po ich likvidáciu. Špecifickú oblasť služieb Audatex-u tvorí podpora likvidácie poistných udalostí a to najmä expertné softvérové nástroje na presnú identifikáciu a kalkuláciu nákladov na opravu. Dáta a programy Audatex využívajú tisícky pracovníkov poisťovní, autoservisov, znalcov i ďalších odborníkov z oblasti automobilového priemyslu. Firma sa na Slovensku od roku 1996 prostredníctvom zastúpenia a od roku 2004 ako samostatná spoločnosť sústreďuje na oblasť automatizovaných výpočtov nákladov na opravy a riadenie škôd na vozidlách. Spoločnosť Audatex (Solera Group) pôsobí vo viac ako 70 krajinách sveta a je súčasťou skupiny Solera Holdings, ktorá je významným poskytovateľom technológií, služieb a konzultácií v oblasti procesov zameraných na likvidáciu poistných udalostí pre automobilový a majetkový trh v rámci globálneho odvetvia neživotného poistenia. 

Ďalšie informácie nájdete nawww.audatex.sk, www.solerainc.com.


Fotogaléria k článku:

697
Autor: zdroj: ACCEDO Slovakia Communications

Komentáre k článku:

Komentovať môžu:
registrovaní menom
›REGISTROVANÍ NICKOM‹
všetci

Pre pridávanie komentárov k článkom sa prihláste. Ak nemáte prihlasovacie meno a heslo, zaregistrujte sa tu.

Begam Trnava
Označenie inzercie
Usporne vykurovanie
Označenie inzercie
ATELIER MAJKO
Označenie inzercie
naEXpediciu.sk - cestovetelsky portal
Označenie inzercie
Optik MORVAY
Označenie inzercie
Bezpecne mesto
Označenie inzercie
TransSibírska magistrála - Cestovateľská relácia
Označenie inzercie
Kniha Nezna revolucia Mytny
Označenie inzercie
Zlate pastilky
Označenie inzercie
Hrady a zamky
Označenie inzercie
Ericsoft
Označenie inzercie
Zdravotnicke pomocky Nitra
Označenie inzercie
Cestovanie 2 A
Označenie inzercie
ATELIER MAJKO
Označenie inzercie
Vyhľadávanie
naEXpediciu.sk - cestovetelsky portal
Označenie inzercie
Optik MORVAY
Označenie inzercie
Posledné komentáre

Bezpecne mesto
Označenie inzercie
TransSibírska magistrála - Cestovateľská relácia
Označenie inzercie
Kniha Nezna revolucia Mytny
Označenie inzercie
Zlate pastilky
Označenie inzercie
Hrady a zamky
Označenie inzercie
Ericsoft
Označenie inzercie
Zdravotnicke pomocky Nitra
Označenie inzercie
Cestovanie 2 A
Označenie inzercie
Bottom panel

© reporter24.sk všetky práva vyhradené. Obsah novín je chránený autorským zákonom č. 618/2003 Z.z. a medzinárodným právom.
Prepis , šírenie, či ďalšie kopírovanie tohto obsahu alebo jeho časti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu vydavateľa alebo autora článku zakázané.
Design: © Mgr. Matej Fraňo Logo a názov novín: © Miloš Majko
Noviny sú aktualizované priebežne.
Články uverejnené na reporter24.sk neprechádzajú jazykovou korektúrou.
Redakcia a vydavateľ novín nezodpovedá za obsah autorov jednotlivých príspevkov. Redakcia a vydavateľ nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov a príspevky v diskusiách uverejnených v novinách.

Webdesign