Prihlásiť sa Prihlásiť sa | Registrácia Nová registrácia
Rescue Online | Sereď Online | Reportér 24

Reportér 24
Begam Trnava
Označenie inzercie

ISSN 1338-032X   Dnes je 12. 12. 2018, meniny oslavuje: , zajtra
RSS Export článkov
Top panel
Vrazda novinára a jeho priatelky nesmie zostat zabudnuta
Označenie inzercie
Expedicia  Za polárny kruh 2016
Označenie inzercie
Kazachstan Astana 2017
Označenie inzercie
Vysivanie na textil
Označenie inzercie
RubrikyRubriky
INFOSLOBODA Transparentnosť v samospráve
Označenie inzercie
Na zamyslenie...
Označenie inzercie
Označenie inzercie

Žlté vlaky na trase Bratislava - Komárno prepravili v prvom polroku až 1,7 milióna cestujúcich. RegioJet zaznamenal až 18% nárast

159

RegioJet  |MM|   RegioJet zaznamenal výrazný nárast počtu prepravených cestujúcich na linke Bratislava – Kvetoslavov – Dunajská Streda – Komárno. Žlté vlaky na južné Slovensko využilo počas prvého polroka 2018 až 1,7 milióna cestujúcich. Teda až o 18% viac, ako v rovnakom období počas minulého roka, kedy regionálnymi vlakmi RegioJet cestovalo viac ako 1,4 milióna cestujúcich.

Najväčší nárast počtu cestujúcich zaznamenal súkromný dopravca od apríla, keď vstúpil do Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji. Žltými vlakmi je odvtedy možné cestovať aj s električenkami a bežnými lístkami na MHD. Reakcie cestujúcich na fungovanie integrovanej dopravy vo vlakoch RegioJet sú veľmi pozitívne. Okrem jednoduchšieho cestovania sa doprava mnohým aj výrazne zlacnila.Napr. ľudom, ktorí denne dochádzali z obce Kvetoslavov našim vlakom a v Bratislave prestupovali na MHD, stačí po novom iba jeden spoločný cestovný lístok. Ročne tak môžu ušetriť až € 183,80.

RegioJet sa zároveň stal na území Bratislavy ďalším prostriedkom MHD a akousi náhradou za chýbajúcu električku vo východnej časť mesta. Práve táto oblasť sa trápi s najhoršou dopravnou situáciou v Bratislave. Kvôli rozsiahlym zápcham trvá obyvateľom cesta do centra mesta niekedy aj viac ako hodinu. Vlaky RegioJetu sa preto stali vhodnou alternatívou k autobusom a trolejbusom. Cestujúci obídu zápchy elegantne po koľajniciach a každý deň ušetria pri cestovaní aj viac ako pol hodinu. Jazda vlakom z Podunajských Biskupíc a Vrakune do centra mesta trvá iba cca 15 min. Na ponuku rýchlych spojení RegioJetu do centra stihol zareagovať už aj Dopravný podnik Bratislava, ktorý v spolupráci s Bratislavskou integrovanou dopravou začal obyvateľov dotknutých mestských častí privážať autobusmi z okolia na najbližšiu železničnú stanicu, kde môžu pohodlne prestúpiť na vlaky RegioJet linky S70 do centra mesta.

RegioJet v spolupráci s ministerstvom dopravy počas roka zároveň navýšil počet spojov, premávajúcich počas poobedných špičiek. Vlaky odvtedy premávajú ráno a už aj poobede pravidelne až 3x za hodinu.

Na najvyťaženejší ranný vlak s odchodom o 6:15 z Dunajskej Stredy do Bratislavy začal dopravca nasaďovať veľkokapacitnú súpravu, zloženú až z troch jednotiek typu Talent, ktorá dokáže do hlavného mesta priviezť až 939 cestujúcich súčasne. RegioJet by chcel rovnako pokračovať v posilňovaní vlakov aj v druhej polovici roka 2018 a vedie preto rokovania s objednávateľom dopravných výkonov, Ministerstvom dopravy a výstavby SR. Ďalší výrazný nárast očakáva RegioJet v súvislosti s výstavbou obchvatu D4/R7, počas ktorej sa dopravná situácia na južnom Slovensku a v hlavnom meste ešte viac zhorší.

 

RegioJet prevzal prevádzku na trati Bratislava – Komárno po štátnej Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) v roku 2012. Za 6 rokov prevádzky sa cestovanie vlakom v tejto lokalite spopularizovalo až natoľko, že ich dnes využíva v porovnaní s rokom 2011 viac ako 4-násobne viac cestujúcich. Je to unikát a ukážka toho, že liberalizácia železníc a súkromní dopravcovia dokážu cestovanie verejnou dopravou mimoriadne zatraktívniť.


Komentáre k článku:

Komentovať môžu:
registrovaní menom
›REGISTROVANÍ NICKOM‹
všetci

Pre pridávanie komentárov k článkom sa prihláste. Ak nemáte prihlasovacie meno a heslo, zaregistrujte sa tu.

Begam Trnava
Označenie inzercie
Usporne vykurovanie
Označenie inzercie
ATELIER MAJKO
Označenie inzercie
naEXpediciu.sk - cestovetelsky portal
Označenie inzercie
Optik MORVAY
Označenie inzercie
Bezpecne mesto
Označenie inzercie
TransSibírska magistrála - Cestovateľská relácia
Označenie inzercie
Kniha Nezna revolucia Mytny
Označenie inzercie
Zlate pastilky
Označenie inzercie
Hrady a zamky
Označenie inzercie
Ericsoft
Označenie inzercie
Zdravotnicke pomocky Nitra
Označenie inzercie
Cestovanie 2 A
Označenie inzercie
ATELIER MAJKO
Označenie inzercie
Vyhľadávanie
naEXpediciu.sk - cestovetelsky portal
Označenie inzercie
Optik MORVAY
Označenie inzercie
Posledné komentáre

Bezpecne mesto
Označenie inzercie
TransSibírska magistrála - Cestovateľská relácia
Označenie inzercie
Kniha Nezna revolucia Mytny
Označenie inzercie
Zlate pastilky
Označenie inzercie
Hrady a zamky
Označenie inzercie
Ericsoft
Označenie inzercie
Zdravotnicke pomocky Nitra
Označenie inzercie
Cestovanie 2 A
Označenie inzercie
Bottom panel

© reporter24.sk všetky práva vyhradené. Obsah novín je chránený autorským zákonom č. 618/2003 Z.z. a medzinárodným právom.
Prepis , šírenie, či ďalšie kopírovanie tohto obsahu alebo jeho časti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu vydavateľa alebo autora článku zakázané.
Design: © Mgr. Matej Fraňo Logo a názov novín: © Miloš Majko
Noviny sú aktualizované priebežne.
Články uverejnené na reporter24.sk neprechádzajú jazykovou korektúrou.
Redakcia a vydavateľ novín nezodpovedá za obsah autorov jednotlivých príspevkov. Redakcia a vydavateľ nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov a príspevky v diskusiách uverejnených v novinách.

Webdesign