ISSN 1338-032X

Nové pravidlá preclievania zásielok z krajín mimo EÚ od 1. júla. Ako to bude v praxi fungovať ?

Všetko o e-commerce na jednom mieste

FS SR |MM|  Finančná správa (FS) podáva pomocnú ruku svojim klientom a oddnes spustila špeciálnu podstránku k projektu e-commerce. Ide o nové pravidlá preclievania zásielok z tretích krajín, ktoré začnú platiť od 1. júla vo všetkých členských krajinách Európskej únie. Klienti na novej podstránke nájdu detailné informácie o  novom preclievaní.

Finančná správa sa intenzívne pripravuje na nové pravidlá preclievania. Po novom budú občania od 1. júla 2021 povinne preclievať všetky zásielky z tretích krajín (mimo Európskej únie). Keďže ide o veľkú zmenu, finančná správa podáva svojim klientom pomocnú ruku. Sprístupnila špeciálnu podstránku na portáli finančnej správy: https://www.financnasprava.sk/sk/podnikatelia/clo-obchodny-tovar/ecommerce

Klienti na nej nájdu všetky potrebné informácie o e-commerce  na jednom mieste:

  • kedy a kde podať colné vyhlásenie
  • aké doklady klient potrebuje
  • ako sa registrovať a podať colné vyhlásenie
  • ako zaplatiť DPH
  • ako sa dostanem k nakúpenému a preclenému tovaru

Kupujúci bude po novom musieť podať elektronické colné vyhlásenie na všetok dovážaný tovar z krajín mimo Európskej únie. Pravidlá pre clo sa nemenia, clo klient zaplatí až pri zásielke s hodnotou presahujúcou 150 eur. Neplatí to však pre DPH, ktorú budú musieť klienti od júla zaplatiť v prípade všetkých zásielok, aj tých s nízkou hodnotou do 22 eur.

Finančná správa preclievanie zásielok do 150 eur (s výnimkou alkoholu, tabaku, zbraní a pod.)svojim klientom výrazne zjednoduší. Preclievať sa budú jednoduchým a zrýchleným spôsobom prostredníctvom nového portálu e-commerce. Bude stačiť vyplniť jednoduchý elektronický formulár, podpísať a odoslať. Celý proces bude automatizovaným, vrátane prepustenia tovaru, finančná správa nebude doňho zasahovať. Pre zásielky s tovarom nad 150 eur budú klienti používať štandardné colné vyhlásenie.

Okrem špecializovanej podstránky bude klientom k dispozícii aj automatizovaný chatbot finančnej správy Taxana. Pripravení pomôcť sú aj konzultanti colného call centra finančnej správy, ktoré funguje v non stop režime.

Pridať komentár

Zadajte svoj komentár!
Zadajte vaše meno

Ďalšie články