FS SR |MM| Finančná správa zaznamenala výrazný rast využívania svojho call centra. Od začiatku tohto roka vybavili konzultanti FS vyše 235-tisíc podaní, čo je medziročne nárast o viac ako 12 %.
Centrum podpory pre dane vybavilo od začiatku roka viac ako 215-tisíc hovorov a žiadostí. Silný dopyt evidovalo aj centrum podpory pre clá a spotrebné dane, ktoré od začiatku roka spracovalo takmer 20-tisíc hovorov a žiadostí.
Dominovali témy ako:
- DPH – call centrum vybavilo o 10-tisíc hovorov viac ako v rovnakom období minulého roka. Otázky sa najčastejšie týkali nových sadzieb dane po novelizácii zákona.
- Rekordným mesiacom bol tradične marec 2025, keď pracovníci call centra vybavili vyše 54-tisíc podaní;
- Transakčná daň – významne sa zvýšil aj počet otázok k transakčnej dani, ktorá sa tento rok stala jednou z hlavných tém, konzultanti call centra celkovo vybavili k tejto problematike viac ako 9 tisíc podaní;
- Daň z príjmov – dopyty na daň z príjmov tvorili takmer polovicu všetkých otázok;
- Technická podpora – call centrum vybavilo takmer 46 tis. dopytov technického charakteru. Prioritne sa dopyty týkali registrácie do systému Centrálny elektronický priečinok či povolenia na predaj spotrebiteľského balenia liehu.
„Rastúci záujem o naše call centrum potvrdzuje, že občania aj podnikatelia vnímajú finančnú správu ako dôveryhodného partnera v oblasti daní, ciel aj elektronickej komunikácie, ktorý im poskytuje rýchle a spoľahlivé informácie. Naši konzultanti a pracovníci sú pripravení byť im odbornou oporou – od orientácie v legislatíve a plnení zákonných povinností až po riešenie technických otázok,“ uviedol prezident finančnej správy Jozef Kiss.