NDS |MM| Národná diaľničná spoločnosť neustále pracuje na inovovaní systému predaja diaľničných známok. Odkedy spoločnosť prevzala systém do vlastnej správy, pribudlo viacero zmien, ktoré zvyšujú komfort a zjednodušujú nákup diaľničných známok. Medzi jednu z posledných noviniek patrí možnosť zaplatiť za diaľničnú známku kupovanú cez online kanály prostredníctvom služieb Apple Pay či Google Pay. Doteraz využilo nové spôsoby platby za diaľničnú známku cez 70-tisíc motoristov.
Online predajné kanály využívajú na nákup elektronickej diaľničnej známky už tri štvrtiny motoristov. „Predaj diaľničných známok cez webovú stránku www.eznamka.sk či cez mobilnú aplikáciu eZnamka rastie. Pohodlný a rýchly online nákup preferuje čoraz viac motoristov, čo nás vedie k neustálemu zefektívňovaniu tejto služby. Našim cieľom je dopriať motoristom komfortný, rýchly a bezproblémový nákup diaľničnej známky,“ povedal riaditeľ úseku IT a spoplatnenia NDS Peter Braška.
Diaľničiari však nezabúdajú ani na stále početnú skupinu motoristov, ktorí uprednostňujú fyzický nákup elektronickej diaľničnej známky. V kamenných predajniach aj naďalej nakupuje diaľničné známky zhruba štvrtina motoristov. Začiatkom mesiaca NDS vyhlásila tzv. verejný návrh na predajné miesta elektronických diaľničných známok. Pracuje tak aj na rozšírení siete kamenných predajní.