ISSN 1338-032X

Aké opatrenia v súvislosti s odstaveným mostom mali byť vykonané bezodkladne?

Bezpečnosť mala a má byť prvoradá.

Hneď v prvé popoludnie po odstavení premávky po moste boli potvrdené naše varovania a to čo do kolón na rýchlostnej komunikácii R1, tak problematického odbočovania na nadjazde pri Dolnej Strede. V dostatočnom predstihu sme o hroziacom probléme a rizikách informovali verejnosť a upozorňovali aj kompetentných.

Počúvať nemali záujem.

Na problém sme upozornili konkrétnych prítomných policajných dôstojníkov – podotýkame že išlo o dopravákov – aj na stretnutí zvolanom za účelom okamžitého odstavenia mosta. Rovnako bol na problém asi o rok a pol upozornený správca mosta a OÚ v sídle kraja, ktorý bude vydávať stavebné povolenie.

Vyhotovili sme videozáznam oboch obchádzkových trás s poukázaním na kritické miesta obchádzok a s dostatočným predstihom sme ho verejne odprezentovali. Správca komunikácie a nadjazdu nemal záujem zúčastniť sa stretnutia na  MsÚ v Seredi a vypočuť si pripomienky občanov, ktorých sa uzatvorenie mosta dotkne najviac.

Žiaľ stačilo niekoľko dní a naše predpoklady sa naplnili. Akurát v niektorých dňoch sú kolóny ešte dlhšie,ako sme predpokladali.

Čo konkrétne mali správcovia komunikácií pre bezpečnosť premávky vykonať bezodkladne?

  • okamžité zníženie rýchlosti na R1 v úseku od pripájača na R1 pri bývalom MILEXe s vyznačením  možnosti tvorenia kolón – smer Nitra
  • okamžité zníženie rýchlosti na nadjazde od Dolnej Stredy smerom na Galantu
  • v kritických časoch hliadka dopravnej polície na nadjazde zabezpečujúca plynulosť a bezpečnosť  odbočenia vľavo z R1, čím sa dosiahne rýchlejšie „čistenie“  rýchlostnej komunikácie a tým aj bezpečnosť na R1
  • upravenie prednosti v jazde v križovatke pri Hutníku v Seredi. Minimálne preprogramovanie svetelnej signalizácie. Stále máme hlavnú cestu z centra mesta k uzatvorenému mostu!
  • bezodkladné upozornenie na  UZATVORENIE MOSTA na príjazdoch do mesta a vyznačenie obchádzok

Všetko malo byť vykonané bezodkladne.  No prakticky nič nebolo vykonané ani tri týždne po uzatvorení mosta a väčšina opatrení nieje vykonaná ani po mesiaci. Na rýchlostnej komunikácii  R1 pre bezpečnosť v súvislosti s výrazne zvýšenou premávkou v obchádzkovom úseku nebolo doteraz vykonané prakticky nič!

Aj mesiac po uzatvorení nadjazdu  vodič idúci po  R1 rýchlosťou  130 km/hod zaregistruje  autá dnes už úplne pravidelne zaberajúce časť jedného z jazdných pruhov na poslednú chvíľu a bez varovania príslušným dopravným značením. V civilizácii mimo Slovenska nepredstaviteľný stav.

Aj mesiac po uzatvorení mosta sú dopravným značením vodiči pri zátarase posielaní do slepej ulice! Upozornenia opakované počas troch týždňov smerované na kompetentné osoby nepomáhajú.

Nestojí otázka či príde k vážnej dopravnej nehode, ale kedy a s akými následkami. Ešte že je za nedostatočne rýchle konanie v uvedených veciach možné určiť nielen zodpovedné inštitúcie, ale aj konkrétne zodpovedné osoby zastávajúce konkrétne funkcie.

Vzhľadom na to,kde sa Sereď nachádza z hľadiska tranzitu cez Slovenskú republiku je smutné, že takýto stav dopustili kompetentné orgány a ministerstvá napriek tomu, že stav mosta a teda fakt, že skôr či neskôr k jeho úplnému uzatvoreniu príde, vedeli minimálne 4 roky vopred.

Slovensko má vážne problémy nielen v budovaní novej dopravnej infraštruktúry, ale aj v udržiavaní tej stávajúcej. Je to vidieť na nehospodárnom čerpaní  fondov  EÚ (na výstavbu ciest onedlho končia) a predražovaním zákaziek. Mýto a spôsob prerozdelenia financií z jeho výberu výrazne nezmenila ani minulá vláda.

Slovenská republika je v centre Európy, no už dnes je obchádzaná medzinárodnými dopravcami po železnici, ale postupne získavame zlé meno aj pre riedku a nedokončenú diaľničnú sieť.  Slovensko tak prichádza o nemalé finančné prostriedky,ktoré naopak získavajú štáty, cez ktoré sme obchádzaní. Výsledok a rozdiely v budovaní infraštruktúry sa takto budú ešte viac prehlbovať a o niekoľko rokov budeme zaostalou krajinou s rozpadnutou cestnou a železničnou infraštruktúrou a bezpečnosťou nezodpovedajúcou štandardom bežným všade okolo nás. Teda tam, kde nekradnú a netunelujú verejné peniaze, resp. kde je takéto konanie účinne postihované.

Problémom je,že už je neskoro začať si brať príklad aj z Rumunska, kde eurofondy netunelovali, ale  investovali do infraštruktúry a bezpečnosti na cestách, ktorú Rumunom dnes môžeme iba závidieť.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu

Odporúčané články

Čierne Alfa Romeo skončilo v strome. Polícia hľadá svedkov dopravnej nehody

KR PZ Trnava |MM|  Dopravní policajti vyšetrujú presné príčiny ako aj okolnosti, za ktorých došlo k dopravnej nehode,...

Strašiakom na Viedenskej ceste je historická lodenica

Miroslav Košírer | Bratislava |  Slovenského veslárskeho klubu sídlo vodáckeho oddielu, ktorej súčasťou je zrekonštruovaná reštaurácia Aušpic v...

Veľké hrozby ukryté v malých zariadeniach – hardvérovú bezpečnosť a odhaľovanie kybernetických útokov posilní nové laboratórium CSIRT v Košiciach

MIRRI |MM|  Inteligentné zariadenia dnes riadia osvetlenie ulíc, teplotu v budovách, senzory v továrňach a mnohé ďalšie systémy....

Polícia zasiahla proti dílerom kokaínu v Žiline a Zvolene – akcia „Pablo“

Prezídium PZ SR |MM|  Príslušníci Národnej protidrogovej jednotky Prezídia Policajného zboru uskutočnili v uplynulých dňoch policajnú akciu s...

Policajné správy z Prešovského kraja

KR PZ Prešov |MM|  Došlo k všeobecnému ohrozeniu Vo veci trestného činu všeobecného ohrozenia je vedené trestné stíhanie povereným...

Ministri vnútra a zdravotníctva otvorili v Bratislave nové koordinačné stredisko integrovaného záchranného systému

MV SR |MM|  Ministerstvo vnútra SR vo štvrtok 19. júna 2025 slávnostne otvorilo nové koordinačné stredisko integrovaného záchranného...

Ďalšia nehoda, ktorá sa nemusela stať

KR PZ Trenčín |MM|  Včera v poobedňajších hodinách došlo na križovatke ciest I/61 a III/1947 v katastrálnom území...

Vesmír si posvieti na pribylinský skanzen

Liptovské múzeum |MM|  Najdlhší deň roka bude v Múzeu liptovskej dediny Pribylina doslova vesmírny. Nadrozmerné modely telies slnečnej...

Slintačka a krívačka pod kontrolou. Slovensko zvládlo epidémiu, pokračuje v prísnej prevencii

MPRV SR |MM|  Slovensko úspešne zvládlo epidémiu jedného z najnákazlivejších vírusových ochorení hospodárskych zvierat. Minister pôdohospodárstva a rozvoja...

Policajti vyslobodili dieťa z horúceho auta: Presne pre toto chystá polícia opäť kampaň “NEZABUDNI NA MŇA V AUTE” ‼

Prezídium PZ SR |MM|  Dňa 18.06.2025 sme v popoludňajších hodinách prijali na linke 158 hovor rozrušeného rodiča, ktorý...

Rozširujeme spoluprácu v oblasti digitálnej identity a dokladov v mobile

MV SR |MM|   Memorandum o spolupráci v oblasti zavádzania a rozširovania digitálnej identity a elektronických dokladov v stredu 18. júna 2025 na...

Načo v lete pas, keď ti stačí občiansky?

Prezídium PZ SR |MM|   Už tradične sa v lete stretávame so situáciou, kedy čelíme na oddeleniach dokladov neúmernému...