NDS |MM| Raziace práce v tuneli Okruhliak postupujú, na úseku rýchlostnej cesty R4 pokračujú aj práce na zakladaní mostov. Tunel v dĺžke 1,8 kilometra sa razí od konca vlaňajšieho apríla a aktuálne je vyrazených 900 metrov v každej z rúr. Vyťažené kubíky horniny sa používajú ako násypový materiál do ostatných stavebných objektov.
Tunel Okruhliak je razený cyklickým spôsobom razenia v nepretržitej prevádzke 24 hodín denne, 7 dní v týždni. Celkovo je zapojených do procesu razenia približne 180 technických pracovníkov a tunelárov. Tunel je súčasťou stavby R4 Prešov – severný obchvat, II. etapa.
V tuneli sa už začali realizovať aj práce na sekundárnom ostení a drenážnom odvodnení tunela. „Zhotovených je 39 blokov železobetónových spodných klenieb tunela, vrátane základových pásov v ľavej tunelovej rúre a osem blokov spodných klenieb v pravej tunelovej rúre,“ vymenoval Július Mihálik, investičný riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti.
Stavebné práce postupujú aj na ďalších objektoch. Na úseku pokračujú práce na zakladaní mostov, budovaní pilierov, práce na výkopoch a na budovaní násypov. Finálne ukončené sú práce na preložkách inžinierskych sietí aj práce na prístupových cestách. Budujú sa už aj nosné konštrukcie mostov.
R4 Prešov – severný obchvat, II. etapa bude dlhý 10,2 km. Pozostáva zo 157 stavebných objektov, 12 mostov, šiestich protihlukových stien s celkovou dĺžkou 3 683 m. Súčasťou budovaného úseku je tunel Okruhliak s dĺžkou 1 800 m a jedna mimoúrovňová križovatka Kapušany. V celom koridore tunela Okruhliak je horninový masív s výskytom ílu, ílovcov, siltovcov a pieskovcov.
Úsek rýchlostnej cesty R4 ušetrí motoristom v budúcnosti v priemere sedem minút, predpokladaná intenzita dopravy by mala byť na úrovni takmer 13-tisíc vozidiel za 24 hodín.
Stavba je financovaná aj z európskych zdrojov. Národná diaľničná spoločnosť predložila Európskej komisii žiadosť o nenávratný finančný príspevok, táto žiadosť bola schválená a Slovensko získa viac ako 69 miliónov eur z európskych zdrojov na výstavbu R4 Prešov, severný obchvat II. etapa a projektovú dokumentáciu pre úseky R4 medzi Kapušanmi a štátnou hranicou SK/PL. V silnej konkurencii viac ako stovky európskych projektov bola pre stavbu prešovskej R4 schválená druhá najvyššia suma, hneď po nemeckom železničnom projekte. Ide o zdroje v rámci nástroja na prepájanie Európy (CEF).