ISSN 1338-032X

Čo má vodič idúci z Galanty cez Nebojsu a Dolnú Stredu do centra mesta Sereď s uzatvoreným mostom ponad železnicu?

Dopravným značením presmerovávajú aj autá idúce z Galanty do Serede napriek tomu, že uzatvorený most je mimo bežnú trasu

Sereď / Asi najväčšou perlou v podobe dopravným značením vytýčenej obchádzky, je cesta z Galanty do centra mesta  Sereď. Bežná po desaťročia priama cesta je Galanta – Nebojsa – Dolná Streda – Sereď (aj centrum).

Po osadení dopravného značenia  OBCHÁDZKA, pribudli aj ďalšie značky obchádzkovej trasy (Obchádzky čoho ??) pred výjazdom na most ponad R1 so smerovaním OBCHÁDZKY vpravo SMER NITRA na  spoplatnenú rýchlostnú komunikáciu R1 až po výjazd do Šoporne, resp. Šintavy. A následne späť cez obec Šintava do Serede (napr. CENTRUM). Áno, píšeme o trase z Galanty do Serede – centra!!

Takto pred mesiacom vyznačená obchádzka sa podľa dopravného značenia týka aj vozidiel obchádzajúcich úsek R1 (Milex – Dolná Streda) cez Gáň a Nebojsu. Takto boli pôvodne smerované autá bez diaľničnej známky. Asi nemiestny žart dopravného inžiniera, alebo snáď niekoho iného?

Nechápete?

Asi je potrebné položiť si otázku, čo je týmito obchádzkovými trasami sledované. Nie je to presmerovanie dopravy do centra Serede namiesto cez Dolnú Stredu s desiatkami kilometrov navyše cez inú obec – Šintava?

Kde je ekológia a uhlíková stopa,ktorú zanechávame?

Keby takéto smerovanie po trase obchádzky vylúčilo obce, možno by išlo o racionálny argument, aj keď ťažko akceptovateľný poškodenými občanmi z dôvodu výrazne narastajúcich nákladov (až o 100%) na obchádzku. No v týchto prípadoch je doprava „len“ presmerovaná cez inú obec plus už spomenuté  kilometre navyše.

Dôležité je pripomenúť, že samospráva Mesta  Sereď nebola informovaná o iných obchádzkových trasách a ani občania neboli okrem značenia oboznámení so žiadnymi zmenami. Ani o tých posledných, ktoré sa znovu priamo dotýkajú ich peňaženiek.

Posledné týždne zaznamenávame dopĺňanie dopravných značiek týkajúcich sa obchádzky o značky nové, čo však orientáciu môže komplikovať, prípadne značenie začína byť neprehľadným.

– – –

Takto vyzeralo značenie OBCHÁDZKY pred mesiacom:

Sledujúc priebežné zmeny a osádzanie dopravného značenia to vyzerá tak, že kompetentní sledujú naše priebežné na úplnú, minimálne však čiastočnú nezmyselnosť obchádzok a do určitej miery stratu logiky v ich stanovovaní. A pravdepodobne videli aj kritické video priamo poukazujúce na menované problémy. Video bolo uverejnené aj v jednom z predchádzajúcich článkov ešte pred osadením ďalšej tabule pred Dolnou Stredou.

Práve pred premostením R1 pribudla tabuľa „SEREĎ Centrum“ rovno s dodatkovou „pre osobné autá“, no za ňou je ďalšia už bez dodatkovej tabule smerujúca celú obchádzku doprava na R1 smer Nitra. To isté sa opakuje aj priamo na nadjazde.

Pýtame sa teda, aj ten,kto dopravné značenie navrhuje, kontroluje ho, alebo niekomu takýto postupne budovaný „chaos“ vyhovuje? Ak áno, prečo?

A otázka na záver – prečo vlastne je trasa od Galanty do „Sereď CENTRUM“ vôbec riešená obchádzkou, keď vodičov idúcich po tejto trase sa uzatvorený most ponad železnicu vlastne vôbec netýka?

Súčasný stav pri odklonení sa od vyznačenej obchádzky, môže  vodičom za určitých okolností spôsobiť vážne problémy. 

 

 

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu

Odporúčané články

Práca namiesto dávok – nové pracovné miesta v oblasti pôdohospodárstva

MPSVR SR |MM|  Minister práce, sociálnych vecí a rodiny SR Erik Tomáš spolu s ministrom pôdohospodárstva a rozvoja...

Slovenskí policajti pomôžu turistom v Chorvátsku aj počas tohto leta

MV SR |MM|  Na základe dlhodobej spolupráce medzi Slovenskou republikou a Chorvátskom v oblasti bezpečnosti budú aj počas...

Masívna akcia „FANTÓM“: Národná protidrogovka rozbila sieť dílerov pervitínu na juhu Slovenska

Prezídium PZ SR |MM| Príslušníci Národnej protidrogovej jednotky Prezídia Policajného zboru realizovali v dňoch 10. a 11. júna...

Výsledky celoslovenského testovania deviatakov

MŠVVM SR |MM|  Celoslovenské Testovanie 9 tento rok absolvovalo vyše 49-tisíc žiakov na 1 653 školách. V teste...

Zrážka motorky s kamiónom si vyžiadala ľudský život

KR PZ Trenčín |MM|  Dnes v ranných hodinách došlo na ceste I/6 pri obci Chocholná – Velčice k...

Nový impulz pre regióny: Rada vlády SR pre regionálny rozvoj a politiku súdržnosti EÚ riešila zákon o prioritných okresoch aj budúcnosť eurofondov

MIRRI |MM|  Uvedenie nového zákona o podpore prioritných okresov do praxe a informácia o pripravovanej vykonávacej vyhláške, ktorá...

Mal týrať psa a nechať ho zaživa zožrať larvami

Prezídium PZ SR |MM| Vyšetrovateľ enviropolície Národnej centrály osobitných druhov kriminality Prezídia PZ podal prokurátorovi návrh na podanie...

Strach o súkromie brzdí využitie AI v inteligentných domácnostiach, ukazuje európsky prieskum

SEESAME |MM|  Inteligentná technológia a umelá inteligencia sa stávajú súčasťou každodennej reality, napriek tomu aktuálny prieskum ukázal, že...

Bezpečnejšie mestá, odolnejšia verejná správa: KyberTour 2025 pokračuje na východe Slovenska

MIRRI |MM| Ste pripravení na kybernetické výzvy, ktoré prináša rýchlo sa meniaci digitálny svet? Ak chcete držať tempo...

Piešťany sa vrátia do obdobia secesie – prichádza Art Nouveau Festival 2025

Krajská organizácia cestovného ruchu Trnavský kraj |MM|   Počas štyroch dní bude kúpeľné mesto žiť secesným umením. Návštevníci sa...

Muž pri prechádzke v lese našiel muníciu z 2 svetovej vojny

KR PZ Trenčín |MM|  Na základe oznámenia občana, pyrotechnik PPÚ KR PZ Trenčín našiel v lesnom poraste nad...

V pribylinskom skanzene preinvestujú 800-tisíc eur

Liptovské múzeum |MM|  Liptovské múzeum začalo s rozsiahlou rekonštrukciu striech na vybraných objektoch v skanzene Pribylina. Starý poškodený šindeľ...