ISSN 1338-032X

Aké opatrenia v súvislosti s odstaveným mostom mali byť vykonané bezodkladne?

Bezpečnosť mala a má byť prvoradá.

Hneď v prvé popoludnie po odstavení premávky po moste boli potvrdené naše varovania a to čo do kolón na rýchlostnej komunikácii R1, tak problematického odbočovania na nadjazde pri Dolnej Strede. V dostatočnom predstihu sme o hroziacom probléme a rizikách informovali verejnosť a upozorňovali aj kompetentných.

Počúvať nemali záujem.

Na problém sme upozornili konkrétnych prítomných policajných dôstojníkov – podotýkame že išlo o dopravákov – aj na stretnutí zvolanom za účelom okamžitého odstavenia mosta. Rovnako bol na problém asi o rok a pol upozornený správca mosta a OÚ v sídle kraja, ktorý bude vydávať stavebné povolenie.

Vyhotovili sme videozáznam oboch obchádzkových trás s poukázaním na kritické miesta obchádzok a s dostatočným predstihom sme ho verejne odprezentovali. Správca komunikácie a nadjazdu nemal záujem zúčastniť sa stretnutia na  MsÚ v Seredi a vypočuť si pripomienky občanov, ktorých sa uzatvorenie mosta dotkne najviac.

Žiaľ stačilo niekoľko dní a naše predpoklady sa naplnili. Akurát v niektorých dňoch sú kolóny ešte dlhšie,ako sme predpokladali.

Čo konkrétne mali správcovia komunikácií pre bezpečnosť premávky vykonať bezodkladne?

  • okamžité zníženie rýchlosti na R1 v úseku od pripájača na R1 pri bývalom MILEXe s vyznačením  možnosti tvorenia kolón – smer Nitra
  • okamžité zníženie rýchlosti na nadjazde od Dolnej Stredy smerom na Galantu
  • v kritických časoch hliadka dopravnej polície na nadjazde zabezpečujúca plynulosť a bezpečnosť  odbočenia vľavo z R1, čím sa dosiahne rýchlejšie „čistenie“  rýchlostnej komunikácie a tým aj bezpečnosť na R1
  • upravenie prednosti v jazde v križovatke pri Hutníku v Seredi. Minimálne preprogramovanie svetelnej signalizácie. Stále máme hlavnú cestu z centra mesta k uzatvorenému mostu!
  • bezodkladné upozornenie na  UZATVORENIE MOSTA na príjazdoch do mesta a vyznačenie obchádzok

Všetko malo byť vykonané bezodkladne.  No prakticky nič nebolo vykonané ani tri týždne po uzatvorení mosta a väčšina opatrení nieje vykonaná ani po mesiaci. Na rýchlostnej komunikácii  R1 pre bezpečnosť v súvislosti s výrazne zvýšenou premávkou v obchádzkovom úseku nebolo doteraz vykonané prakticky nič!

Aj mesiac po uzatvorení nadjazdu  vodič idúci po  R1 rýchlosťou  130 km/hod zaregistruje  autá dnes už úplne pravidelne zaberajúce časť jedného z jazdných pruhov na poslednú chvíľu a bez varovania príslušným dopravným značením. V civilizácii mimo Slovenska nepredstaviteľný stav.

Aj mesiac po uzatvorení mosta sú dopravným značením vodiči pri zátarase posielaní do slepej ulice! Upozornenia opakované počas troch týždňov smerované na kompetentné osoby nepomáhajú.

Nestojí otázka či príde k vážnej dopravnej nehode, ale kedy a s akými následkami. Ešte že je za nedostatočne rýchle konanie v uvedených veciach možné určiť nielen zodpovedné inštitúcie, ale aj konkrétne zodpovedné osoby zastávajúce konkrétne funkcie.

Vzhľadom na to,kde sa Sereď nachádza z hľadiska tranzitu cez Slovenskú republiku je smutné, že takýto stav dopustili kompetentné orgány a ministerstvá napriek tomu, že stav mosta a teda fakt, že skôr či neskôr k jeho úplnému uzatvoreniu príde, vedeli minimálne 4 roky vopred.

Slovensko má vážne problémy nielen v budovaní novej dopravnej infraštruktúry, ale aj v udržiavaní tej stávajúcej. Je to vidieť na nehospodárnom čerpaní  fondov  EÚ (na výstavbu ciest onedlho končia) a predražovaním zákaziek. Mýto a spôsob prerozdelenia financií z jeho výberu výrazne nezmenila ani minulá vláda.

Slovenská republika je v centre Európy, no už dnes je obchádzaná medzinárodnými dopravcami po železnici, ale postupne získavame zlé meno aj pre riedku a nedokončenú diaľničnú sieť.  Slovensko tak prichádza o nemalé finančné prostriedky,ktoré naopak získavajú štáty, cez ktoré sme obchádzaní. Výsledok a rozdiely v budovaní infraštruktúry sa takto budú ešte viac prehlbovať a o niekoľko rokov budeme zaostalou krajinou s rozpadnutou cestnou a železničnou infraštruktúrou a bezpečnosťou nezodpovedajúcou štandardom bežným všade okolo nás. Teda tam, kde nekradnú a netunelujú verejné peniaze, resp. kde je takéto konanie účinne postihované.

Problémom je,že už je neskoro začať si brať príklad aj z Rumunska, kde eurofondy netunelovali, ale  investovali do infraštruktúry a bezpečnosti na cestách, ktorú Rumunom dnes môžeme iba závidieť.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu

Odporúčané články

Stovky kusov solárnych panelov za tisíce eur. Polícia odhalila ďalšiu fantómovú prepravu

Prezídium PZ SR |MM| Senecká polícia vyšetruje ďalší prípad tzv. fantómovej prepravy, pri ktorom doposiaľ nezistený páchateľ podvodne...

Policajné správy z Prešovského kraja

KR PZ Prešov |MM|  Nakupoval a nakupoval 31 ročný muž  včera (09.10.2025) po obede navštívil jednu z predajní na Ul....

Kraje odmietajú návrh štátneho rozpočtu a žiadajú záchranu regionálnej kultúry

TT SK |MM|  Združenie Samosprávne kraje Slovenska (SK8) zasadalo vo štvrtok 9. októbra 2025 v Košiciach. Predsedovia krajov...

Pád lietadla v okrese Prievidza si vyžiadal jeden ľudský život

KR PZ Trenčín |MM|  Dnes v poobedňajších hodinách došlo v našom kraji k tragickej udalosti. Nad obcou Kamenec pod...

Výzva vláde: Hlavné mesto a mestské časti požadujú legislatívne zmeny na zvýšenie bezpečnosti

Miroslav Košírer | Bratislava |   Bezpečnosť sa stáva jednou z najdôležitejších a zároveň najťažších tém. Čoraz častejšie sa...

V piatok preskúšame varovnú sieť sirén

MV SR |MM|  V piatok 10. októbra 2025 o 12.00 hodine bude vykonané pravidelné preskúšanie varovnej siete elektromotorických...

Prichádza DAŇOVÁ AMNESTIA

FS SR |MM|   Nariadenie vlády SR č. 243/2025 Z. z. prináša daňovú amnestiu pre všetkých daňovníkov, ktorí majú...

FS SR |MM|  Kriminálny úrad finančnej správy (KÚFS) v spolupráci so zahraničnými partnermi odhalil v dňoch 3. – 4. októbra 2025 v obci Stročín...

FS SR |MM|  Kriminálny úrad finančnej správy (KÚFS) v spolupráci so zahraničnými partnermi odhalil v dňoch 3. –...

Akcia „SILÁK“: Polícia ukončila biznis s anabolikami a ďalšími „podpornými“ látkami

Prezídium PZ SR |MM|  Národná protidrogová jednotka Prezídia PZ vykonala policajnú akciu s krycím názvom „Silák“ počas ktorej...

Jeseň v Trnavskom kraji je plná zážitkov

Krajská organizácia cestovného ruchu Trnavský kraj |MM|  Svetlonos na splave ponúka jesenné dobrodružstvo na pokojných riekach, návštevníci kúpeľného...

Tragická dopravná nehoda na Horehroní. O život prišlo 5 dospelých ľudí a jedno dieťa

KR PZ B. Bystrica |MM|  Večerná (8.10.) tragédia na ceste I/66 má, ako sme Vás informovali 6 obetí....

Výzva pre svedkov dopravnej nehody v Prešove

KR PZ Prešov |MM|   V utorok (30.09.2025) pár minút pred 8-mou hodinou ráno,   43 ročná žena viedla osobné...