ISSN 1338-032X

Aké opatrenia v súvislosti s odstaveným mostom mali byť vykonané bezodkladne?

Bezpečnosť mala a má byť prvoradá.

Hneď v prvé popoludnie po odstavení premávky po moste boli potvrdené naše varovania a to čo do kolón na rýchlostnej komunikácii R1, tak problematického odbočovania na nadjazde pri Dolnej Strede. V dostatočnom predstihu sme o hroziacom probléme a rizikách informovali verejnosť a upozorňovali aj kompetentných.

Počúvať nemali záujem.

Na problém sme upozornili konkrétnych prítomných policajných dôstojníkov – podotýkame že išlo o dopravákov – aj na stretnutí zvolanom za účelom okamžitého odstavenia mosta. Rovnako bol na problém asi o rok a pol upozornený správca mosta a OÚ v sídle kraja, ktorý bude vydávať stavebné povolenie.

Vyhotovili sme videozáznam oboch obchádzkových trás s poukázaním na kritické miesta obchádzok a s dostatočným predstihom sme ho verejne odprezentovali. Správca komunikácie a nadjazdu nemal záujem zúčastniť sa stretnutia na  MsÚ v Seredi a vypočuť si pripomienky občanov, ktorých sa uzatvorenie mosta dotkne najviac.

Žiaľ stačilo niekoľko dní a naše predpoklady sa naplnili. Akurát v niektorých dňoch sú kolóny ešte dlhšie,ako sme predpokladali.

Čo konkrétne mali správcovia komunikácií pre bezpečnosť premávky vykonať bezodkladne?

  • okamžité zníženie rýchlosti na R1 v úseku od pripájača na R1 pri bývalom MILEXe s vyznačením  možnosti tvorenia kolón – smer Nitra
  • okamžité zníženie rýchlosti na nadjazde od Dolnej Stredy smerom na Galantu
  • v kritických časoch hliadka dopravnej polície na nadjazde zabezpečujúca plynulosť a bezpečnosť  odbočenia vľavo z R1, čím sa dosiahne rýchlejšie „čistenie“  rýchlostnej komunikácie a tým aj bezpečnosť na R1
  • upravenie prednosti v jazde v križovatke pri Hutníku v Seredi. Minimálne preprogramovanie svetelnej signalizácie. Stále máme hlavnú cestu z centra mesta k uzatvorenému mostu!
  • bezodkladné upozornenie na  UZATVORENIE MOSTA na príjazdoch do mesta a vyznačenie obchádzok

Všetko malo byť vykonané bezodkladne.  No prakticky nič nebolo vykonané ani tri týždne po uzatvorení mosta a väčšina opatrení nieje vykonaná ani po mesiaci. Na rýchlostnej komunikácii  R1 pre bezpečnosť v súvislosti s výrazne zvýšenou premávkou v obchádzkovom úseku nebolo doteraz vykonané prakticky nič!

Aj mesiac po uzatvorení nadjazdu  vodič idúci po  R1 rýchlosťou  130 km/hod zaregistruje  autá dnes už úplne pravidelne zaberajúce časť jedného z jazdných pruhov na poslednú chvíľu a bez varovania príslušným dopravným značením. V civilizácii mimo Slovenska nepredstaviteľný stav.

Aj mesiac po uzatvorení mosta sú dopravným značením vodiči pri zátarase posielaní do slepej ulice! Upozornenia opakované počas troch týždňov smerované na kompetentné osoby nepomáhajú.

Nestojí otázka či príde k vážnej dopravnej nehode, ale kedy a s akými následkami. Ešte že je za nedostatočne rýchle konanie v uvedených veciach možné určiť nielen zodpovedné inštitúcie, ale aj konkrétne zodpovedné osoby zastávajúce konkrétne funkcie.

Vzhľadom na to,kde sa Sereď nachádza z hľadiska tranzitu cez Slovenskú republiku je smutné, že takýto stav dopustili kompetentné orgány a ministerstvá napriek tomu, že stav mosta a teda fakt, že skôr či neskôr k jeho úplnému uzatvoreniu príde, vedeli minimálne 4 roky vopred.

Slovensko má vážne problémy nielen v budovaní novej dopravnej infraštruktúry, ale aj v udržiavaní tej stávajúcej. Je to vidieť na nehospodárnom čerpaní  fondov  EÚ (na výstavbu ciest onedlho končia) a predražovaním zákaziek. Mýto a spôsob prerozdelenia financií z jeho výberu výrazne nezmenila ani minulá vláda.

Slovenská republika je v centre Európy, no už dnes je obchádzaná medzinárodnými dopravcami po železnici, ale postupne získavame zlé meno aj pre riedku a nedokončenú diaľničnú sieť.  Slovensko tak prichádza o nemalé finančné prostriedky,ktoré naopak získavajú štáty, cez ktoré sme obchádzaní. Výsledok a rozdiely v budovaní infraštruktúry sa takto budú ešte viac prehlbovať a o niekoľko rokov budeme zaostalou krajinou s rozpadnutou cestnou a železničnou infraštruktúrou a bezpečnosťou nezodpovedajúcou štandardom bežným všade okolo nás. Teda tam, kde nekradnú a netunelujú verejné peniaze, resp. kde je takéto konanie účinne postihované.

Problémom je,že už je neskoro začať si brať príklad aj z Rumunska, kde eurofondy netunelovali, ale  investovali do infraštruktúry a bezpečnosti na cestách, ktorú Rumunom dnes môžeme iba závidieť.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu

Odporúčané články

Pred rodinným domom v Cíferi zhorelo auto, pravdepodobne podpálené neznámou osobou

HaZZ |MM|   Dnes 12. 12. 2025, krátko po tretej hodine ráno, bol nahlásený požiar osobného motorového vozidla pred...

Najväčší zásah proti nelegálnemu množeniu psov v histórii Slovenskej republiky

Prezídium PZ SR |MM| Vyšetrovateľ environmentálnej kriminality NCODK Prezídia Policajného zboru vzniesol obvinenie 46-ročnému mužovi a právnickej osobe...

Finančná správa odhalila pri akcii PRIEVAN viac ako 2,4 tony nelegálneho tabaku

FS SR |MM|  Kriminálny úrad finančnej správy (KÚFS) v spolupráci s Policajným zborom dosiahol ďalší úspech v boji proti...

14-ročný chlapec si kúpil zábavnú pyrotechniku. Utrpel vážne poranenia hornej končatiny. Polícia pripomína: So zábavnou pyrotechnikou manipulujte obzvlášť opatrne

KR PZ Bratislava |MM| Policajti Okresného riaditeľstva PZ v Bratislave III sa zaoberajú objasňovaním okolností prípadu, ku ktorému...

Zasadanie poslancov, bolo prevažne o pomoci charite

Miroslav Košírer | Bratislava |  Predvianočný darček pre „Vajnorákov“. Mestské poslankyne a poslanci na poslednom tohtoročnom zasadnutí zastupiteľstva...

Vianočné smetiarske auto OLO opäť brázdi Bratislavu a rozdáva radosť

Miroslav Košírer | Bratislava |  Už 1. decembra 2025 vyrazilo do ulíc hlavného mesta legendárne vianočné smetiarske auto...

Príbeh Domu hudby vyrozpráva moderná expozícia, pri Smoleniciach vznikne altánok pre turistov

Krajská organizácia cestovného ruchu Trnavský kraj |MM|  Krajská organizácia cestovného ruchu (KOCR) Trnavský kraj získala na obnovu historickej...

Týždeň bezpečnej domácnosti alias vianočná bezpečnostná 5-ťka – 4. časť

KR HaZZ Trnava |MM|  Vykurovacia sezóna je v plnom prúde a spolu s ňou aj riziká, ktoré si...

Trenčianski kriminalisti odhalili ďalší prípad drogovej trestnej činnosti

KR PZ Trenčín |MM|  Na základe operatívno-pátracej činnosti trenčianskych kriminalistov sa podarilo odhaliť ďalší prípad drogovej trestnej činnosti. Po...

Výbuch bankomatu v obci Chtelnica. Prípad si prevzala krajská kriminálka

KR PZ Trnava |MM|  Policajti sú na mieste výbuchu bankomatu v obci Chtelnica, v okrese Piešťany. Operačné stredisko prijalo...

Stredné školy si úspešne otestovali systém eMaturity

MŠVVM SR |MM| V utorok 9. decembra sa uskutočnilo záťažové testovanie Platformy elektronického testovania (PET), v ktorej bude...

Trnavská arcidiecézna charita sa zapája do darovacej výzvy na podporu seniorov

TACH |MM|  Trnavská arcidiecézna charita sa zapája do celoslovenskej vianočnej výzvy Hlinený dukát 2025, ktorú spustila Slovenská katolícka...