ISSN 1338-032X

Aké opatrenia v súvislosti s odstaveným mostom mali byť vykonané bezodkladne?

Bezpečnosť mala a má byť prvoradá.

Hneď v prvé popoludnie po odstavení premávky po moste boli potvrdené naše varovania a to čo do kolón na rýchlostnej komunikácii R1, tak problematického odbočovania na nadjazde pri Dolnej Strede. V dostatočnom predstihu sme o hroziacom probléme a rizikách informovali verejnosť a upozorňovali aj kompetentných.

Počúvať nemali záujem.

Na problém sme upozornili konkrétnych prítomných policajných dôstojníkov – podotýkame že išlo o dopravákov – aj na stretnutí zvolanom za účelom okamžitého odstavenia mosta. Rovnako bol na problém asi o rok a pol upozornený správca mosta a OÚ v sídle kraja, ktorý bude vydávať stavebné povolenie.

Vyhotovili sme videozáznam oboch obchádzkových trás s poukázaním na kritické miesta obchádzok a s dostatočným predstihom sme ho verejne odprezentovali. Správca komunikácie a nadjazdu nemal záujem zúčastniť sa stretnutia na  MsÚ v Seredi a vypočuť si pripomienky občanov, ktorých sa uzatvorenie mosta dotkne najviac.

Žiaľ stačilo niekoľko dní a naše predpoklady sa naplnili. Akurát v niektorých dňoch sú kolóny ešte dlhšie,ako sme predpokladali.

Čo konkrétne mali správcovia komunikácií pre bezpečnosť premávky vykonať bezodkladne?

  • okamžité zníženie rýchlosti na R1 v úseku od pripájača na R1 pri bývalom MILEXe s vyznačením  možnosti tvorenia kolón – smer Nitra
  • okamžité zníženie rýchlosti na nadjazde od Dolnej Stredy smerom na Galantu
  • v kritických časoch hliadka dopravnej polície na nadjazde zabezpečujúca plynulosť a bezpečnosť  odbočenia vľavo z R1, čím sa dosiahne rýchlejšie „čistenie“  rýchlostnej komunikácie a tým aj bezpečnosť na R1
  • upravenie prednosti v jazde v križovatke pri Hutníku v Seredi. Minimálne preprogramovanie svetelnej signalizácie. Stále máme hlavnú cestu z centra mesta k uzatvorenému mostu!
  • bezodkladné upozornenie na  UZATVORENIE MOSTA na príjazdoch do mesta a vyznačenie obchádzok

Všetko malo byť vykonané bezodkladne.  No prakticky nič nebolo vykonané ani tri týždne po uzatvorení mosta a väčšina opatrení nieje vykonaná ani po mesiaci. Na rýchlostnej komunikácii  R1 pre bezpečnosť v súvislosti s výrazne zvýšenou premávkou v obchádzkovom úseku nebolo doteraz vykonané prakticky nič!

Aj mesiac po uzatvorení nadjazdu  vodič idúci po  R1 rýchlosťou  130 km/hod zaregistruje  autá dnes už úplne pravidelne zaberajúce časť jedného z jazdných pruhov na poslednú chvíľu a bez varovania príslušným dopravným značením. V civilizácii mimo Slovenska nepredstaviteľný stav.

Aj mesiac po uzatvorení mosta sú dopravným značením vodiči pri zátarase posielaní do slepej ulice! Upozornenia opakované počas troch týždňov smerované na kompetentné osoby nepomáhajú.

Nestojí otázka či príde k vážnej dopravnej nehode, ale kedy a s akými následkami. Ešte že je za nedostatočne rýchle konanie v uvedených veciach možné určiť nielen zodpovedné inštitúcie, ale aj konkrétne zodpovedné osoby zastávajúce konkrétne funkcie.

Vzhľadom na to,kde sa Sereď nachádza z hľadiska tranzitu cez Slovenskú republiku je smutné, že takýto stav dopustili kompetentné orgány a ministerstvá napriek tomu, že stav mosta a teda fakt, že skôr či neskôr k jeho úplnému uzatvoreniu príde, vedeli minimálne 4 roky vopred.

Slovensko má vážne problémy nielen v budovaní novej dopravnej infraštruktúry, ale aj v udržiavaní tej stávajúcej. Je to vidieť na nehospodárnom čerpaní  fondov  EÚ (na výstavbu ciest onedlho končia) a predražovaním zákaziek. Mýto a spôsob prerozdelenia financií z jeho výberu výrazne nezmenila ani minulá vláda.

Slovenská republika je v centre Európy, no už dnes je obchádzaná medzinárodnými dopravcami po železnici, ale postupne získavame zlé meno aj pre riedku a nedokončenú diaľničnú sieť.  Slovensko tak prichádza o nemalé finančné prostriedky,ktoré naopak získavajú štáty, cez ktoré sme obchádzaní. Výsledok a rozdiely v budovaní infraštruktúry sa takto budú ešte viac prehlbovať a o niekoľko rokov budeme zaostalou krajinou s rozpadnutou cestnou a železničnou infraštruktúrou a bezpečnosťou nezodpovedajúcou štandardom bežným všade okolo nás. Teda tam, kde nekradnú a netunelujú verejné peniaze, resp. kde je takéto konanie účinne postihované.

Problémom je,že už je neskoro začať si brať príklad aj z Rumunska, kde eurofondy netunelovali, ale  investovali do infraštruktúry a bezpečnosti na cestách, ktorú Rumunom dnes môžeme iba závidieť.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu

Odporúčané články

Pád bezmotorového lietadla v Martine – AKTUALIZOVANÉ

KR PZ Žilina |MM| Policajti, spolu s hasičmi a záchranármi sa práve nachádzaj na mieste pádu bezmotorového lietadla....

Róbert Zsembera: Prepojenie technickej výučby na Žilinskej univerzite v Žiline a praxe je ukážkové

MŠVVM SR |MM| Unikátny moderný kampus vybavený špičkovou technikou aj oddychovými zónami, atraktívne študijné programy, ubytovanie v moderných...

Štát uzavrel zmier s obeťami policajnej akcie vo Vrbnici z roku 2015

MS SR |MM| „Slovenská republika uzavrela vo februári 2024 zmier s tromi sťažovateľmi, ktorí pred Európskym súdom pre...

Ministerstvo školstva predstavilo reformu reedukačných centier

MŠVVM SR |MM| Alarmujúci stav reedukačných centier, na ktorý upozornila aj správa Generálnej prokuratúry SR, si vyžadoval okamžité...

Múzeum colníctva oslavuje dvanásť rokov

FS SR |MM|  V nedeľu 5. mája si pripomenieme 12. výročie otvorenia Múzea colníctva. Pôvodné múzeum sídlilo v...

Žilinčan jazdil na cudzom aute a nafúkal viac ako 1 promile

KR PZ Žilina |MM|  Vyšetrovateľ Okresného riaditeľstva Policajného zboru v Žiline obvinil 28-ročného muža  zo Žiliny, z trestného...

Práce na košickej R2 sa sústreďujú na mosty

NDS |MM|  Práce na stavbe košického obchvatu R2 Košice, Šaca – Košické Oľšany, II. úsek, pokračujú v plnom...

Cyklisti na cestách

Prezídium PZ SR |MM|   S príchodom jari a blížiacim sa letom pribúdajú na cestách aj najzraniteľnejší účastníci...

Kam s ním, keď nie do koša

ZŠ K.Kuffnera Sládkovičovo / V súčasnej dobe, kedy máme veľa možností získavať a overovať si informácie z rôznych...

Počet odsúdených mladistvých za posledných 10 rokov klesol takmer o polovicu

MS SR|MM| Ústav na výkon trestu odňatia slobody v Sučanoch zaznamenal za posledné roky významný pokles počtu mladistvých,...

AKTUÁLNE: Polícia v Bratislave preveruje oznámenia o údajnom uložení výbušnín vo viacerých školách

POLICAJTI KRAJSKÉHO RIADITEĽSTVA PZ V BRATISLAVE PREVERUJÚ OZNÁMENIA O ÚDAJNOM ULOŽENÍ VÝBUŠNÍN V PRIESTOROCH VIACERÝCH ŠKÔL NA ÚZEMÍ...

Poďte pozrieť na stavbu NDS, ako prebiehajú práce na moste v križovatke D1 a R1 – VIDEO

NDS |MM| V priebehu apríla sme odštartovali práce na komplexnej oprave mostu pri Trnave v križovatke D1 a...